آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۷
حوادث
۱۹

تحقیق از نماینده شهرداری و راننده بیل مکانیکی

مرد میانسال چرا زیر آوار جان باخت؟

پرونده مرگ مرد میانسال در جریان تخریب خانه ای در یافت آباد، با تحقیق از نماینده حقوقی شهرداری و راننده بیل مکانیکی وارد مرحله ای تازه شد.

به گزارش جام جم، 23 دی امسال در جریان تخریب ساختمانی در میدان جانبازان یافت آباد از سوی شهرداری ناحیه 4 منطقه 18 پایتخت بود، مردی 42 ساله زیر آوارماند و کشته شد. با دستور بازپرس مرادی، رئیس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران تحقیقات آغاز شد. با شناسایی خانواده اش آنها در دادسرا حاضر و شکایت کردند. بنابراین نماینده حقوقی شهرداری منطقه و راننده بیل مکانیکی برای تحقیقات احضار شدند.

در جریان تحقیقات، نماینده حقوقی شهرداری ناحیه 4 منطقه 18 پایتخت درباره علت این حادثه گفت: ملک مورد نظر و چند ساختمان دیگر برای عملیات عمرانی شهرداری برای عریض کردن بزرگراه شهید بروجردی خریداری شده و قرار بود تخریب شود. افراد حاضر برای تخریب آنجا را بررسی کرده و زمانی که کسی را پیدا نکردند آن ملک تخریب شد. همه کارها قانونی انجام شد و این پروژه کاری بیمه بود.

راننده 56 ساله بیل مکانیکی شهرداری نیز گفت: من 35 سال است به عنوان راننده بیل مکانیکی با شهرداری تهران به صورت روز مزد کار می کنم. روز حادثه ابتدا به محل پارک موتوری شهرداری رفتم و خودروی بیل مکانیکی را تحویل گرفتم. ساعت 8 و 30 دقیقه به ساختمان مورد نظر رفتیم. خودم مثل همیشه ساختمان را بررسی کردم و حتی آژیر زدم، اما کسی در آنجا نبود که بیرون بیاید.

وی افزود: همسایه ها درباره حضور آن مرد حرفی نزدند. من خودم از آنجا بازدید کردم و کسی را ندیدم و حتی آژیر را پیش از تخریب ساختمان به صدا در آوردم. ما طبق خواسته مسئولان شهرداری عمل کردیم. من فقط دیواره بیرونی را تخریب کردم و دو راننده لودر بقیه محل را تخریب و آنجا را صاف کردند. بعد از پایان کار، بیل مکانیکی را به پارکینگ موتوری شهرداری بازگرداندم که چند ساعت بعد به ما خبردادند جسد مردی در محل پیدا شده است. من در تخریب محلی که جسد کشف شد، نقشی نداشتم.

برای روشن شدن ماجرا، قرارشد دو راننده لودر، شاهدان و همسایه های محلی که حادثه در آن رخ داده به دادسرای جنایی احضار و تحقیقات از آنها انجام گیرد. در ادامه کارشناس اداره کار نیز از محل حادثه بازدید کند تا مشخص شود قصور شهرداری چقدر بوده است.