آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۱
ایران زمین
۱۹

افزایش 5 برابری اعتبار احداث فرودگاه جدید اهواز

بودجه فرودگاه جدید اهواز از 3 هزار میلیارد ریال به 15 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد که این رقم 5 برابر اعتبار قبلی است.

«محمدرضا رضایی»، مدیرکل فرودگاه های خوزستان در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه این رقم جدید اعتباری در نشست اخیر با «عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی توافق شد، بیان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه فعلی اهواز کوچک بوده و تنها 6پارکینگ دارد، برای افزایش پرواز ها با مشکل رو به رو هستیم و به همین دلیل از 10 سال گذشته برای احداث یک فرودگاه جدید در 7 کیلومتری اهواز (جاده اهواز به ماهشهر) برنامه ریزی شد و برای این منظور 2هزار و 450 هکتار زمین هم اختصاص داده شد.

وی با اشاره به زمان بندی مشخص شده برای ساخت فرودگاه، اظهارداشت: یک سال برای اجرای طرح جامع و 3 تا 5 سال هم برای ساخت فرودگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان با تاکید بر اینکه فرودگاه جدید اهواز شهر فرودگاهی است که با فرودگاه استانبول قابل قیاس است، تصریح کرد: این فرودگاه فقط مختص خوزستان نیست بلکه استان های غرب و جنوب غرب را پوشش می دهد و علاوه بر جابه جایی مسافر، جابه جایی بار نیز در آن صورت خواهد پذیرفت.

رضایی با اشاره به انتشار فراخوان بین المللی برای ایجاد فرودگاه جدید، گفت: تاکنون 8 شرکت شامل 4شرکت رتبه یک ایرانی با فاینانس خارجی، 3 شرکت چینی و یک شرکت آلمانی اعلام آمادگی کرده اند. همچنین شرکت های روسیه، کره، ایتالیا و یک شرکت هلندی به صورت حضوری مذاکراتی انجام داده اند و امکان شرکت در فراخوان را دارند و به همین دلیل فراخوان تا 15 اسفند ماه تمدید شده است.