آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۷
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

انتقاد بانوی رکابزن تیم ملی از نبود امکانات: با پول خودمان دوچرخه می خریم!

دوچرخه سواران تیم ملی کشورمان در بخش سرعت و پیست، دو هفته زودتر از زمان آغاز مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا، تهران را به مقصد مالزی ترک کردند تا با توجه به نبود پیست چوبی استاندارد در ایران، در این مدت بتوانند تمرینات خوبی را در مالزی برپا کنند.

یکی از نفرات تیم اعزامی فاطمه هداوند است که در رقابت های امسال در رشته سرعت رکاب می زند. وی درباره آخرین شرایط آمادگی خودش و تیم ملی گفت: اردوهای تیم ملی در این مدت خیلی خوب بود. تقریبا یک ماه اردوی مداوم داشتیم. از برخی لحاظ خوب بود اما از برخی نظرها خیر. اردوی اهواز خوب بود اما در هفته آخر به دلیل گرد و خاک شرایط مساعدی نداشت. با این حال به شخصه از لحاظ زمانی خوب شده ام و نسبت به سال های گذشته تایم های بهتری را ثبت کردم. قصد دارم در رشته های سرعتی در مسابقات قهرمانی آسیایی پیست حاضر شوم. دقیقا مشخص نیست چه موادی اما به احتمال زیاد 200 متر، کایرین و تیم اسپرینت و 500 متر رکاب خواهم زد.

بانوی رکابزن کشورمان ادامه داد: در رشته تیم اسپرینت و کایرین شرایط بهتری داریم، البته برای ایستادن روی سکو شاید کمی زود باشد که به این موضوع فکر کنیم، چرا که از لحاظ امکانات ویژه پیست شرایط و تمرینات ما با کشورهای دیگر بسیار متفاوت است اما با این حال تمام تلاش مان را می کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم. وی افزود: همین نبود پیست اختلاف ما را با دیگر رقبا زیادتر کرده است. ما برای همین زودتر به مالزی می رویم که بتوانیم در پیست این کشور تمرین کرده و به آن پیست عادت کنیم. نبود پیست در عملکرد ما و پا زدن ما تاثیر زیادی دارد.

هداوند درخصوص امکانات دختران دوچرخه سوار نیز خاطرنشان کرد: از دوچرخه سواری بانوان هیچ حمایتی نمی شود. دوچرخه ها و لوازم را خودمان تهیه می کنیم. سایز دوچرخه های فدراسیون بزرگ است و به دخترها نمی خورد و ما از پول خودمان دوچرخه می خریم و هیچ حمایت کننده ای نداریم.