آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۷
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

کوچه پرنده فروشی در کابل

افغانستان پس از دهه ها جنگ اکنون به اندکی آرامش احتیاج دارد. کوچه کاه فروشی در کابل مکانی است که کمتر نشانی از جنگ دارد. این کوچه باریک که در بازار قدیمی کابل قرار گرفته و قدمتی 200 ساله دارد بر خلاف نامش به مکان تجمع پرنده فروشان کابل تبدیل شده است. فردا نیوز به نقل از رویترز نوشت: قفس های چوبی زنگوله مانند که به در و دیوار مغازه های نیمه تاریک آویخته شده اند فضای متفاوتی به این کوچه بخشیده اند. بیشتر پرنده های عرضه شده در این بازار بومی افغانستان هستند، اما برخی از گونه ها نیز از ایران و پاکستان وارد می شوند.

عاقبت قطار معروف

قطار سریع السیر یورو استار که روزگاری در مسیر لندن - پاریس یکه تازی می کرد، اینک با شیشه هایی شکسته، بدنه ای پوشیده از گرافیتی و جامه دان هایی شکسته، متروک مانده است. خبرنگار دیلی میل سراغ این قطار رفته و از حال و روز این قطار معروف عکس تهیه کرده است.

شغل مورد علاقه پوتین

رئیس جمهور روسیه از یک کارخانه ساخت ماشین های برداشت محصول در روستوف بازدید کرد. به گزارش جام جم آنلاین، او پس از گپ و گفت با کارگران، همراه آنها سر کار رفت تا فعالیت هایشان و طرز کار ماشین را از نزدیک ببیند. پوتین در پایان این بازدید گفت: اگر در انتخابات موفق نشوم، شاید رانندگی کمباین را به عنوان شغل بعدی انتخاب کنم.

درگیری در کاله فرانسه

طبق اعلام مقامات رسمی، درگیری های دو روز گذشته بین پناهجویان اهل اریتره و افغانستان در اردوگاه کاله در شمال فرانسه47 زخمی برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا، این اتقاق از روز پنجشنبه در صف دریافت غذای رایگان شروع شد و در جریان سه درگیری، 22 نفر مجروح شدند. روز جمعه درگیری ها ادامه یافت و 27 زخمی دیگر به بیمارستان منتقل شدند که از میان آنها، چهار شهروند اریتره هدف تیراندازی قرار گرفته و در شرایط وخیمی به سر می برند.