آرشیو دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۲۶۵
گردشگری
۱۷

خبر

وعده مونسان برای سفرهای باکیفیت و ارزان در عید

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه راهپیمایی 22بهمن گفت: «تلاش می کنیم عید امسال مردم سفرهای ارزان قیمت و با کیفیت داشته باشند.» به گزارش میراث آریا، علی اصغر مونسان خاطرنشان کرد: «تلاش ما این است که گردشگری به صورت یکنواخت در کشور توزیع شود.» وی همچنین به مردم توصیه کرد که به جای جهانگردی، به ایرانگردی بپردازند و از داشته ها و جاذبه های ایران بازدید کنند؛ چرا که داشته های بسیار خوبی در ایران وجود دارد. مونسان تصریح کرد: «البته جهانگردی بد نیست اما توصیه من این است که مردم ابتدا از داشته های خودمان بازدید کنند.»

قطار توریستی، روی ریل «مثلث طلایی گردشگری ایران»

نخستین قطار گردشگری با عنوان «مثلث طلایی» که 18 بهمن ماه از تهران حرکت کرده، در مسیر خود از شیراز، اصفهان و یزد عبور کرد و به تهران برمی گردد. به گزارش «ایرنا» مدیرکل راه آهن استان اصفهان درباره این قطار گفت: «این قطار با هدف توسعه صنعت گردشگری، رشد اقتصادی، رونق بازار داخلی و استفاده از ظرفیت های راه آهن برای سفر ایمن و آسوده راه اندازی شده است.»

سیدرضا سادات حسینی افزود: «این قطار با سه سالن چهار تخته 40 نفره و یک واگن رستوران با 60 مسافر، بعداز ظهر چهارشنبه 18 بهمن از ایستگاه تهران حرکت خود را آغاز کرد. گردشگران پس از دو روز اقامت در استان فارس و بازدید از مجموعه های تاریخی شهرستان پاسارگاد و شهر شیراز، وارد ایستگاه اصفهان شدند.» وی خاطرنشان کرد: «مسافران قطار پس از یک روز اقامت و بازدید از اماکن فرهنگی و ابنیه تاریخی و جاذبه های شهر زیبای اصفهان، این شهر را به مقصد یزد و سپس تهران ترک کردند.»طرح «مثلث طلایی گردشگری ایران» شامل سه استان فارس، اصفهان و یزد است که از سوی مسوولان این استان ها به تصویب رسیده و اقدامی نو و مورد حمایت ویژه هر سه استان برای برندسازی در بخش گردشگری محسوب می شود. این طرح توسط بخش دولتی و خصوصی اجرا می شود.