آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۲۶۸
خودرو
۱۶

جهان خودرو

درخواست افزایش دستمزد اتحادیه ها در ژاپن

دنیای اقتصاد: مذاکرات سالانه خودروسازان و اتحادیه های کارگری در ژاپن با درخواست اتحادیه ها برای افزایش دستمزد کارگران خودروسازی آغاز شد.

روز چهارشنبه اتحادیه های مربوط به خودروسازان عمده ژاپنی درخواست افزایش دستمزدها را به طور رسمی به مدیریت تحویل دادند. بنا به گزارش خبرگزاری «ژاپن تودی»، اتحادیه های کارگری شرکت های تویوتا موتور و سوبارو به همراه دیگر خودروسازان عمده ژاپنی در مذاکرات امسال خواستار افزایش 3 هزار ینی دستمزدهای ماهانه شدند. این درخواست به منزله زنگ بیدارباشی برای اتحادیه های کارگری سایر صنایع ژاپن خواهد بود. علاوه بر این، اتحادیه های کارگری شرکت های تویوتا موتور و سوبارو ژاپن خواستار پاداش هایی به ترتیب به میزان 6/ 6 ماه و 6 ماه از حقوق سالانه برای کارگران شدند.

چشم انداز شاسی بلندهای سوزوکی

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی سوزوکی ژاپن اعلام کرد انتظار دارد امسال فروش خوبی در اروپا داشته باشد. به گزارش اتوموتیو نیوز توشی هیرو سوزوکی مدیر این شرکت در گفت وگویی اعلام کرد با توجه به سبد محصولی پرقدرت و متنوع در بخش شاسی بلندها، انتظار داریم در سال جاری میلادی بیش از 280 هزار دستگاه از محصولات سوزوکی در قاره سبز به فروش برسد.

در این پیش بینی آمار فروش روسیه و ترکیه نیز در قالب فروش اروپایی در نظر گرفته شده است. مدیر سوزوکی در ادامه گفت: «با توجه به افزایش هزینه رعایت استانداردهای آلایندگی، به نظر می رسد خودروهای دیزلی عاقبت از جاده ها خارج خواهند شد.» او درباره افزایش اقبال عمومی به خودروهای برقی نیز گفت: «این روندی غیرقابل اجتناب است، اما ممکن است کندتر از انتظار خریداران پیش رود.» اوسامو سوزوکی، پدر توشی هیرو و مدیر سابق شرکت خودروسازی سوزوکی، چندی قبل پیش بینی کرده بود فراگیر شدن خودروهای برقی متکی به باتری زودتر از سال 2050 یا 2060 میلادی اتفاق نخواهد افتاد.