آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۷
ورزش
۱۸

تعریف رسانه های سوئدی از قدوس

تیم استرسوندز سوئد که سامان قدوس را در اختیار دارد، با امید و انگیزه زیادی به مصاف تیم آرسنال انگلستان در مرحله یک شانزدهم نهایی یورو لیگ رفت.

این تیم در خانه اش و در هوایی سرد میزبان تیم آرسن ونگر بود، ولی در نهایت با سه گل مغلوب حریف خود شد. در این مسابقه سامان قدوس 90 دقیقه در زمین بازی حضور داشت و تلاش زیادی کرد تا بتواند برای تیمش گلزنی کند. بزرگ ترین نگرانی یاران او قبل از بازی این بود که مبادا تیم در شرایط مسابقه نباشد. تقویم لیگ سوئد با بیشتر کشورهای اروپایی فرق دارد و مدتی است لیگ این کشور تمام شده است و سال آینده فصل جدید را آغاز می کنند. استرسوندز به همین دلیل از شرایط مسابقه فاصله گرفته بود و پنجشنبه شب مقابل آرسنال سرحال بازی نکرد.

با این حال قدوس توانست عملکرد خوبی داشته باشد که با تعریف و تمجید از سوی رسانه های سوئدی روبه رو شد. بخش ورزشی روزنامه معتبر آفتون بلادت سوئیس در گزارشی به تحلیل بازی شب گذشته تیم های اوسترسوندز و آرسنال پرداخت. در بخشی از این گزارش، نویسنده مطلب سیمون بنک با تیتر قدوس سطح کیفی اوسترسوندز را بالا برد به تمجید از مهاجم ایرانی این تیم سوئدی پرداخته است. سیمون بنک نوشت: بازی تمام شد، اما حداقل اوسترسوندز این شانس را داشت که نشان بدهد چه نوع تیمی است. آنها خوب جنگیدند، جایگزین های مناسبی داشتند، کن سما در طول بازی مونرئال را به چالش کشید و بارها از سد او گذشت و سامان قدوس هم کمی در سطحی بالاتر از دیگر هم تیمی هایش بازی کرد، هرچند به نظرم تام پترسون نیز عالی بود.