آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۱
اقتصادی
۴

وزیر نیرو: طرح بارور سازی ابرها در دست مطالعه است

وزیر نیرو با بیان اینکه موثرترین و بزرگترین شیوه تامین آب، مصرف صحیح آب موجود است گفت: باید هرچه زودتر از حالت یک جامعه بدمصرف در بخش آب و برق خارج شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا اردکانیان در حاشیه آیین کلنگ زنی خط انتقال آب شرب کلان به پردیس گفت: موضوع بارورسازی ابرها موضوع در دست اجرا و مطالعه است و باید در طول زمان به درصد مطمئنی از تاثیر این شیوه بر افزایش منابع آب رسید.

وی ادامه داد: هر چند هر روش و شیوه ای را مدنظر می گیریم اما نباید فراموش کنیم که موثرترین و بزرگترین شیوه تامین آب، مصرف صحیح آب موجود است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: اگر در یک قرارداد نانوشته ای همه ما توجه خود را بر تامین آب های جدید بگذاریم و از اینکه چگونه آب موجود را مصرف می کنیم غافل شویم اگر همه آب های جدید هم جمع شوند مشکل ما را حل نخواهند کرد.

اردکانیان افزود: ما باید به شیوه های مصرف در بخش کشاورزی و سایر بخش ها توجه کنیم و آن را مورد بازبینی قرار دهیم و باید الگوی کشت مناسب را انتخاب کنیم.

به گفته وی، باید در مناطقی که نباید کشت های با آب بری زیاد داشته باشیم توسعه کشت دهیم.

وزیر نیرو افزود: ما اگر به این روش ها و شیوه ها توجه نکنیم و راجع به آن صحبت نکنیم و آئینه ای در مقابل خود قرار ندهیم که راجع به اینکه چگونه آب موجود را استفاده می کنیم همه طرح های جدید آب مثل شیرین کردن آب شور دریا، باروری ابرها و آب های ژرف مشکل ما را حل نخواهند کرد.

اردکانیان تصریح کرد: باید هرچه زودتر از حالت یک جامعه بد مصرف هم در بخش آب و هم برق خارج شویم و اگر به این سمت حرکت کنیم آن اطمینان و آرامش و پایداری برای ما فراهم خواهد بود. البته همزمان وظیفه داریم که به همه روش های تامین آب جدید هم بپردازیم.