آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۱
شهرستان ها
۷

نماینده مردم اردبیل در مجلس: جاده نمین- آستارا در ردیف ملی قرار گرفت

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در لایحه بودجه سال 97 پروژه تکمیل و دوبانده کردن جاده نمین- آستارا و اردبیل- سرچم در ردیف ملی قرار گرفت.

محمد فیضی با اشاره به اینکه متاسفانه شهر اردبیل به صورت کامل مجهز به سیستم فاضلاب نشده است و تکمیل فاضلاب شهری اردبیل یک از خواسته های اصلی مردم به شمار می رود گفت: با ابلاغ بودجه 27 میلیارد تومانی به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی تکمیل فاضلاب شهری اردبیل خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در مرحله اول برای تکمیل فاضلاب شهری اردبیل حدود 30 میلیارد تومان از سازمان آبفا اخذ کردیم اما در استفاده از این میزان اعتبار با مشکل مواجه شدیم زیرا که ابلاغ اعتبار باید توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می گرفت.

فیضی افزود: موضوع را به صورت جدی از آبفا، وزارت خانه و سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم و در نهایت میزان 27 میلیارد تومان اعبتار تحت عنوان فاضلاب شهرهای دارای تنش ابلاغ شد که این مسئله ابلاغ اعتبار مرحله اول از دریافت بودجه محسوب می شود.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین این پیگیری ها به صورت ملی باعث ابلاغ 425 میلیارد تومان اعتبار جهت حل مشکل فاضلاب شهرهای مختلف شد که از این میزان 27 میلیارد تومان آن مختص شهر اردبیل بود و با توجه به ابلاغ اعتبار برای اردبیل، در حال حاضر 4 آگهی جهت قرار داد با پیمانکار ثبت شده است تا عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

فیضی عنوان کرد: راه آهن اردبیل پارس آباد در جدول شماره 20 لایحه بودجه سال97 قرار گرفته است و این به معنی آن است که پروژه در دست مطالعه قرار گرفته و در نهایت به فاز اجرایی خواهد رسید.

وی اضافه کرد: 145میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل در سال آینده اختصاص یافته است.