آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۴
ورزش
۱۸

گزارش جالب «نشنال» درباره شهرآورد تهران

داربی را ببری موفقی!

روز پنجشنبه این هفته داربی بزرگ پایتخت برگزار می شود. خارجی ها هم به این مساله نگاه ویژه ای دارند. قرار است حتی چند خبرنگار خارجی از شبکه های محتلف دنیا از جمله شبکه چهار سوئد به تهران سفر کنند. در همین حال نشریه معتبر the national هم گزارشی درباره داربی های بزرگ جهان منتشر کرد و چیزهایی هم درباره داربی تهران نوشت. این نشریه ابتدا به این اشاره کرد که کارلوس کی روش با سابقه حضور در داربی بزرگ ال کلاسیکو، درباره تهران حرف هایی زده است.

کی روش گفته است استقلال متعلق به طبقه اشرافی است و باشگاه پرسپولیس هم متعلق به طبقه متوسط و آنها هر کدام با 50 هزار هوادار یکدیگر را در ورزشگاه آزادی ملاقات می کنند. این نشریه همچنین نوشت: «استقلال و پرسپولیس هر کدام دارای ده ها میلیون هوادار در سراسر ایران هستند و هیچ وقت درگیری هایشان فقط مختص روز مسابقه نیست. شما می توانید بدترین فصل را در ایران داشته باشید ولی اگر بتوانید داربی را ببرید یعنی موفق هستید.»

تغییر زمان داربی تهران

کمیته مسابقات از تغییر ساعت بازی استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و پنجم لیگ برتر خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، دیدار دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس از هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز پنجشنبه 10اسفند ساعت 45/15آغاز می شود. پیش از این قرار بود داربی 86 ساعت 20/17برگزار شود. جام جم پنجشنبه گذشته از احتمال تغییر زمان دربی خبر داده بود.

سازمان لیگ آماده برگزاری داربی

مدیران سازمان لیگ در این سال ها آنقدر بازی های مهم و بزرگ در تهران برگزار کرده اند که از حالا خود را آماده برپایی داربی پنجشنبه می دانند. قرار است با توجه به مناسبت های تقویمی، برنامه های مهمی در ورزشگاه آزادی و هنگام برگزاری داربی انجام شود، همچنین در بحث بلیت فروشی، افزایش تعداد دوربین های تلویزیونی، حضور اصحاب رسانه، هماهنگی برای مصاحبه های قبل و بعد از بازی، ورود و خروج هواداران و... مدیریت منسجمی از سوی سازمان لیگ شکل بگیرد. همچنین جلساتی با مدیران دو باشگاه برگزار می شود تا شکل برگزاری داربی پنجشنبه مطلوب تر باشد.