آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۴
سیاسی
۲

باقری: حومه دمشق شامل آتش بس نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تا ماه های آینده کل سرزمین سوریه باید پاکسازی شود تا ملت سوریه بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

به گزارش میزان، سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه همایش «علوم و معارف دفاع مقدس» با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص قطعنامه آتش بس سوریه اظهار کرد: این بار هم مانند دفعات گذشته کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه همت کرده و می خواهد حومه دمشق را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کند، علم آتش بس برداشتند تا بتوانند از تروریست ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: ارتش سوریه و حاکمیت قانونی این کشور به دنبال آتش بس هستند تا بتوانند امنیت مردم دمشق را تامین کنند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: از حومه دمشق تاکنون 1200 خمپاره به سوی دمشق شلیک شده و امنیت و آرامش مردم برهم خورده و تعداد زیادی از مردم بی گناه به شهادت رسیدند و فعالیت های اقتصادی مردم دچار اختلال شده است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: باید در این مناطق پاکسازی اتفاق می افتاد؛ با کار مشترکی که دوستان کشور سوریه از جمله ایران و روسیه انجام دادند، این قطعنامه قدری تعدیل شد و تروریست های مشخص و نامداری مانند جبهه النصره استثنا شدند و جنگ با آنها ادامه خواهد داشت لکن حیطه هایی جهت آرامش و آتش بس برقرار می شود برای آن که مردم حومه دمشق آسیب نبینند و بتوانند به زندگی خود ادامه دهند، اما قطعا این گونه نخواهد بود که اینها بتوانند از تروریست ها حمایت و پشتیبانی کنند و این جبهه تروریستی بخواهد باقی بماند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ما به این قطعنامه که یک تصمیم بین المللی است، پایبند خواهیم بود و دولت سوریه هم به آن پایبند است، اما بخش هایی از منطقه حومه دمشق که در قطعنامه هم به آنها اشاره شده، مورد آتش بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.