آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۴
حوادث
۱۹

گروه ارزیاب هلال احمر در ارتفاعات دنا

گروه ارزیاب هلال احمر برای بررسی وضعیت محل سقوط هواپیما و تصمیم گیری درباره ادامه عملیات جست وجو به ارتفاعات دنا اعزام می شوند.

داریوش کریمی، فرمانده میدان هلال احمر در محل سقوط هواپیما گفت: جست وجوی لاشه و پیکرهای مسافران پرواز تهران- یاسوج بعد از تائید تیم ارزیاب آغاز می شود. صبح دوشنبه (امروز) تیم تخصصی ارزیاب هلال احمر با یک فروند بالگرد به ارتفاعات پادنا و محل سقوط هواپیمای آسمان اعزام می شوند تا ارزیابی ها در مورد وضعیت جست وجو برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه را انجام دهند.

وی ادامه داد: این تیم قرار است بدون هیچ احساسی در مورد شرایط جست وجو، تصمیم گیری کنند و در صورتی که خطری امدادگران را تهدید نکند،کار آغاز می شود. امدادگران از دوشنبه با بالگرد به نزدیک ترین نقطه به لاشه اعزام می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه نیز دیروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان سانحه هوایی، برای جانباختگان این حادثه از درگاه خداوند علو درجات را مسالت کرد و گفت: سقوط هواپیما همه کشور و مردم عزیز را داغدار کرد و شصت و چند نفر از عزیزانمان را از ما گرفت. با همه تلاش های صورت گرفته از ناحیه دستگاه های مسئول، متاسفانه به دلیل شرایط مکانی و جوی محل حادثه، آن طور که باید و شاید گروه های امدادی نتوانسته اند همه اجساد را پیدا کنند و هر آنچه لازم بود خدمت رسانی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با تغییر شرایط جوی هرچه سریع تر نهایت تلاش ها در این زمینه صورت گیرد.

همچنین احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی در حاشیه نشست منطقه ای پزشکی قانونی درباره اقدامات پزشکی قانونی درباره تعیین هویت جانباختگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت: به محض این که حادثه اتفاق افتاد از همان روز اول به خانواده ها گفتیم مراجعه کنند تا از آنها نمونه بگیریم که این کار انجام شد و همه خانواده ها آمدند و نمونه هم اخذ شد.

وی افزود: فعلا اجساد به صورت قطعات است که باید از آنها نمونه برداری کنیم تا شناسایی شوند؛ چرا که اجساد سالم نمانده اند و قطعات باید شناسایی و تجمیع و در پایان هویت انها به خانواده ها اعلام شود. در چنین حوادثی نظر پرشکی قانونی مهم است، چگونه است که مطرح می شود 35 جسد تحویل داده شده، چون فعلا تعدادی قطعات است که ما کار شناسایی آنها را انجام دادیم.