آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۸
جامعه
۱۳

خبر

درمان رایگان مصدومان ترافیکی تحت پوشش بیمه ایران متوقف شد

ایرنا: رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بیمه های تجاری هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهی دارند که بیش از 800 میلیارد تومان آن مربوط به بیمه ایران است، بنابراین امکان درمان رایگان مصدومان ترافیکی تحت پوشش این بیمه وجود ندارد.

رضا رضایی با بیان اینکه وزارت بهداشت به دلیل بدهی زیاد بیمه ایران و عدم پاسخ گویی در این زمینه، ناگزیر است در آینده ای نزدیک از مصدومان حوادث ترافیکی که تحت پوشش بیمه ایران هستند، پول دریافت کند و درمان آنها دیگر رایگان نخواهد بود، افزود: میزان مطالبات وزارت بهداشت از بیمه های تجاری بیش از هزار میلیارد تومان است. بیمه ایران به دلایل واهی از پرداخت بدهی بیش از 800 میلیاردتومانی خود به وزارت بهداشت امتناع کرده، اما باوجوداین، بیمارستان ها بر اساس قانون تاکنون به درمان رایگان مصدومان ترافیکی پرداخته اند.

او در ادامه درباره سایر بیمه ها اظهار کرد: سایر بیمه های تجاری و خصوصی به جز بیمه ایران، 10 درصد مصوب را به تدریج به حساب وزارت بهداشت واریز می کنند، اما بیمه ایران، بیش از 10 ماه است که نه تنها پولی به حساب وزارت بهداشت واریز نکرده، بلکه معوقات خود را نیز پرداخت نکرده است، اما وزارت بهداشت تاکنون در اجرای قانون درمان رایگان مصدومان ترافیکی، یک قدم عقب نشینی نکرده است.

8 میلیون ایرانی معتادند

تسنیم: معاون اجرائی مجلس گفت: هم اکنون دو میلیون و 800 هزار معتاد به مواد مخدر و پنج میلیون معتاد به مصرف مشروبات الکلی در کشور وجود دارد.

علی افراشته به برخی از آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون دو میلیون و 800 هزار معتاد به مواد مخدر، پنج میلیون معتاد به مصرف مشروبات الکلی، 200 هزار سقط جنین، 35 هزار مبتلا به ایدز، سه میلیون زن بی سرپرست، 700 هزار زن رهاشده، چهار هزار و 500 خودکشی و سه هزار مورد فرار از خانه وجود دارد.