آرشیو یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

یک کوهنورد مفقود شده در قله تفتان امروز نجات پیدا کرد

فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: از دو کوهنورد مفقود شده در قله تفتان با تلاش امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر یک نفر مقارن ساعت 14 روز جمعه نجات یافت و کوهنورد دیگر هنوز مفقود است.علی اکبر چاکرزهی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: سه کوهنورد بعداز ظهر روز پنجشنبه بدون راهنما عازم صعود به قله تفتان شده بودند که یک نفر آنان در میانه راه به اردوگاه دره گل بازگشته و 2 نفر دیگر به راهشان ادامه داده اند.

وی افزود: عصر روز جمعه خبر مفقودی این دو نفر به پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش اعلام شده است که سه تیم امداد و نجات برای یافتن آنان عملیات جست وجو و نجات را آغاز کردند.

وی ادامه داد: نیروهای امداد و نجات علی رغم تلاش زیاد به دلیل نامساعد بودن هوا و برف و کولاک موفق به یافتن دو کوهنورد مفقودی نشدند تا اینکه در ادامه جست وجوها ساعت 14 روز جمعه یک نفر آنان به نام رضا سارانی توسط نجات گران هلال احمر نجات یافت.

فرماندار خاش گفت: جست وجو و تلاش برای یافتن کوهنورد دیگر ادامه دارد.

این در حالی است که روابط عمومی جمعیت هلال احمر خاش به نقل از رئیس این نهاد صبح روز جمعه به اشتباه خبر از پیدا شدن دو کوهنورد مفقودی داده بود.

در خبر ارسالی روابط عمومی هلال احمر خاش آمده بود که نیروهای امداد هلال احمر شهرستان خاش پس از هشت ساعت عملیات جست و جو حدود ساعت 23 پنجشنبه شب دو کوهنورد گرفتار در برف و کولاک قله تفتان را نجات دادند.

محمدامین حسین زهی رئیس جمعیت هلال احمر خاش اظهار داشت: سه تیم امداد کوهستان شامل 12 نفر نجاتگر و یک تیم چهار نفره پشتیبانی با اطلاع از مفقود شدن این دو کوهنورد به سرعت برای شناسایی و امداد رسانی به منطقه اعزام شدند.

وی از کوهنوردان و گردشگرانی که قصد صعود به قله و ارتفاعات تفتان را دارند خواست با توجه به شرایط بد جوی و وجود برف در ارتفاعات از انجام هرگونه صعود بدون هماهنگی و در اختیار داشتن راهنما خودداری کنند.