آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۲
سیاست
۳

رئیس قوه قضائیه: دستگاه قضائی از هجمه های زیاده طلبان نمی هراسد

میزان: آیت الله آملی لاریجانی، روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضائی، در آستانه روز مادر، گفت: «عده ای با پشتوانه سلطه رسانه ای غرب در جهان تلاش می کنند که فرهنگ منحط غربی، به ویژه در مورد زنان، را به جوامع اسلامی، از جمله کشور ما تزریق کنند. همه دلسوزان نظام و فعالان فرهنگی باید به هوش باشند و دست ها و زبان هایی را که درراستای ترویج فرهنگ مذکور حرکت می کنند، امر به معروف و نهی ازمنکر کنند».

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به کار دشوار کارکنان دستگاه قضائی، افزود: «متاسفانه می بینیم که وقتی یک قاضی در گوشه ای مرتکب تخلفی می شود، همه ظرفیت رسانه ای ضدانقلاب خارج نشین و برخی دنباله های آنها در داخل برای هجمه به دستگاه قضائی بسیج می شوند، اما در جایی که یک بانوی شجاع در مقام اجرای حکم هدف حمله ای ناجوانمردانه قرار می گیرد، همگی سکوت می کنند. بی تردید فعالیت کارکنان قضائی در چنین ظرف و بستری که انواع هجمه ها از بیرون مرز ها وارد می شود و عده ای در داخل هم آب به آسیاب دشمنان می ریزند، بسیار دشوار است، اما همواره قضات ما پای اجرای حق و عدالت ایستاده اند و دستگاه قضائی هرگز از عده ای زیاده طلب نمی هراسد».

نهضت حمایت از تولید داخلی باید آغاز شود

او با اشاره به روز های پایانی سال و افزایش میزان خرید کالا از سوی خانواده ها، این موضوع را سنتی حسنه در تغییر احوال و همچنین رونق بازار کسب وکار توصیف کرد و گفت: «بسیار شایسته است که مسئولان و مردم تلاش کنند در جریان این خریدها کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند. همگی باید بازار تولید داخلی را پررونق کنیم و به این ترتیب با تلاش خود رکود را از بین ببریم. براساس توصیه، تذکر و سخنان برخی متخصصان، بسیاری از کالا های ایرانی از نظر کیفیت بهتر از کالا های تولید خارج هستند و حتی اگر این رجحان نیز وجود نداشته باشد، بهتر است که با نیت خیر و برای رونق بازار تولید و اشتغال جوانان و چرخیدن چرخ های اقتصادی کشور به سمت خرید کالا های تولید داخل برویم».