آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۲
اقتصاد
۴

دولت موظف به حذف یارانه 3 دهک بالای درآمدی شد

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، دولت را موظف به حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی کردند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه شنبه و با بررسی تمامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 97، بخش هایی از تبصره 14 بودجه مربوط به هدفمندی را اصلاح کردند.

براین اساس، دولت موظف است نسبت به حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی به صورت تدریجی اقدام کند. پیش از این در لایحه بودجه آمده بود دولت موظف به حذف یارانه خانواده های پردرآمد است که شورای نگهبان درباره عبارت خانوارهای پردرآمد ایراد گرفت. مجلس نیز برای رفع این ابهام عبارت سه دهک بالای درآمدی را جایگزین کرد.

اعلام وصول استیضاح ربیعی و آخوندی

طرح های استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد. نمایندگان در دو طرح جداگانه و در هر طرح با 24 امضا درخواست استیضاح دو وزیر کابینه را داده اند که هر دوی آن دیروز در صحن مجلس اعلام وصول شد. هر دو وزیر حداکثر ده روز فرصت دارند برای پاسخ به استیضاح نمایندگان در صحن خانه ملت حضور یابند. بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.