آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۲
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
پرتره دو (کتاب)

پرستویی پشت سر قهرمانان دفاع مقدس

از ویژگی های بارز پرویز پرستویی همکاری، مشارکت و حمایت است. او به عنوان یک ستاره تلاش کرده از شهرت و محبوبیتش برای حمایت از کارهای ارزشمند، جوانان مستعد و تازه کار و هر جریان تاثیرگذاری بهره بگیرد. حالا یک بار دیگر این ویژگی بارز خودش را نشان داده، چرا که پرستویی در مسابقه کتابخوانی 22 هزار جلدی خاطرات قهرمانان همدانی دفاع مقدس که با نام شهید سعید سیاح طاهری در استان همدان برگزار می شود، همکاری دارد.

گویا این مسابقه یکی از بزرگ ترین مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس کشور است که با حضور خانواده های شهیدان و جانبازان راوی این کتاب ها مانند علی خوش لفظ، حسین همدانی و جانباز محمد سلگی و نویسندگانی چون گلعلی بابایی و حمید حسام به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

پرویز پرستویی به عنوان یک همدانی به صورت زنده و تلفنی در جلسه ای که نویسندگان و راویان این کتاب ها در سیمای استان همدان حضور یافته بودند با مردم و معلمان استان همدان صحبت و آنها را به خواندن این کتاب ها تشویق کرد. پرستویی که در تمام دوره های گذشته مسابقات کتابخوانی به همراه شهید سعید سیاح طاهری، یار همیشگی ترویج نهضت فرهنگی کتابخوانی شمرده می شود، به گفته ایسنا در سیمای همدان خطاب به معلمان از تجربه شخصی و لذت عجیبی که از خواندن این کتاب ها برده، سخن گفت و اعلام کرد بالاترین تاثیر این کتاب ها را می توان خوب کردن حال خواننده افسرده حال امروزی در زندگی دانست و این که در هر مرحله از مطالعه، مخاطب با قیاس سلوک خود با راوی و قهرمانان واقعی این کتاب ها، نهیب و تلنگری برای انسان بهتر شدن به خود می زند.

در این مسابقه، تمام معلمان استان همدان به صورت گروهی و چرخشی کتاب های «وقتی مهتاب گم شد» به روایت شهید علی خوش لفظ، «خداحافظ سالار» به روایتگری همسر شهید حسین همدانی، «آب هرگز نمی میرد» به روایتگری جانباز محمد سلگی هر سه به نویسندگی حمید حسام و کتاب «پیغام ماهی ها؛ خاطرات شهید حسین همدانی» به نویسندگی گلعلی بابایی را به صورت رایگان دریافت می کنند و پس از مطالعه ضمن شرکت در مبحث آموزش ضمن خدمت، در مسابقه کتابخوانی این کتاب ها شرکت خواهند کرد. این مسابقه به مناسبت دومین سالگرد شهادت مدافع حریم و حرم سعید سیاح طاهری، بنیانگذار جشنواره های دانش آموزی فیلم دفاع مقدس و همچنین مسابقات بزرگ کتابخوانی کشور در حال انجام است.