آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۲
جامعه
۱۷

آزمون استخدامی محیط بانی سال آینده برگزار می شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از برگزاری آزمون استخدامی برای جذب و به کارگیری محیط بان در این سازمان در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، جمشید محبت خانی افزود: با توجه به وجود 8500 پست سازمانی محیط بانی در سازمان محیط زیست، 2800نفر در این پست مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: به طور معمول در دنیا به ازای یکهزار هکتار یک محیط بان فعالیت دارد، درحالی که این رقم در ایران یک محیط بان به ازای 12هزار و 500 هکتار است که امر حراست از محیط زیست برای محیط بانان را با سختی همراه کرده است.

محبت خانی بیان کرد: در این خصوص و به منظور افزایش توان یگان حفاظتی، سازمان محیط زیست درصدد به کارگیری نیروهای جدید محیط بانی و کارشناسی در کشور است.

وی درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای حفاظت از جان محیط بانان از تهیه یکهزار جلیقه ضد گلوله خبر داد و یادآور شد: 500 جلیقه دیگر نیز تا پایان اسفند تحویل داده می شود.وی با بیان این که یگان حفاظت از محیط زیست تاکنون 120 شهید در حراست از منابع ملی تقدیم نظام کرده است، افزود: امسال نیز یک محیط بان در یزد به شهادت رسید و 69 محیط بان نیز در درگیری با متخلفان مجروح که 42 نفرشان در بیمارستان بستری شدند.