آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۲
سینمای ایران
۱۱

«همه چی عادیه» پشت سد اکران

محسن دامادی کارگردان و فیلمنامه نویس پیشکسوت سینما که در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی مانند «قبرستان غیرانتفاعی»، «خانواده ارنست»، «یک اشتباه کوچولو» و «گپ» به ثبت رسیده، این روزها فیلم «همه چی عادیه» را با بازی بهنش بختیاری، عباس غزالی و پژمان بازغی در نوبت اکران سینماها دارد.

به گزارش فارس، دامادی درباره زمان اکران فیلمش گفت: ما همه چیز را براساس آنچه در کشور خودمان شکل گرفته یا عرف شده و براساس قوانین مصوبه مجلس کشور باید مدیریت کنیم نه براساس سلیقه افراد. ما کار خودمان را در بخش خصوصی با سرمایه خصوصی و با سختی به انجام می رسانیم و تمام موارد انضباطی و اجرایی کشور را رعایت می کنیم و به قوانین احترام می گذاریم. مثل رعیتی ساده تابع قوانین کشور هستیم و انجام وظیفه می کنیم اما در پشت سد اکران با اما و اگر روبه رو می شویم!

در حالی که ممکن است یک فیلم با تبلیغات و شرایط خیلی خوب با استفاده از روابط پنهانی موسوم به رانت و لابی و عناوین غیرفارسی به آسانی اکران شود یا فیلمی که به طریقی مربوط به دولت است یا مربوط به زدن جیب دولت است و از منابع غیرپاک در سینما آماده شده راحت تر به بازگشت سرمایه می رسد تا افرادی که با جیب خودشان کار کردند.

کارگردان فیلم «خانواده ارنست» در خاتمه تاکید کرد: با این حساب باید دید دیگرانی که تصمیم می گیرند، چه زمانی محبت می فرمایند به بقیه هم امکان تنفس می دهند تا مثل آقای نجفی فغان نکنیم و دست در گل و سیمان نبریم.