آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۹
صفحه آخر
۲۰

خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

از مدیران بیمار تا علاقه مندان «موزه لوور»

دیروز برای خیلی ها این سوال پیش آمد که این موزه لوور فرانسه کجاست. برخی هم با تعجب نگران سطح معلومات عمومی چهره های سیاسی بودند. موزه لوور البته نامی آشنا برای آنهایی است که سفرهای نوروزی شان را در فرانسه می گذرانند یا دست کم مطالعاتی درباره مناطق دیدنی جهان دارند، اما خب ممکن است برخی دیگر بویژه در جمع نماینده ها، خیلی آشنایی خاصی با این جاذبه توریستی نداشته باشند!

دیروز همان طور که کاربران شبکه های اجتماعی پیشنهاد می دادند شورای نگهبان برای تائید صلاحیت نماینده ها، آزمون معلومات عمومی برگزار کند، برخی دیگر هم پیشنهاد کردند از این به بعد سلامت جسمانی برخی مدیران اول چک شود و بعد مدیر مربوط منصوب شود. حالا چرا این پیشنهاد دوم ارائه شده، چون شهردار محترم تهران به دلیل یک بیماری از سمت خود استعفا داده است. این شهردار محترم همان کسی است که قبلا هم رئیس سازمان میراث فرهنگی بود، اما بعد قلبش درد گرفت و استعفا داد. بنابراین چکاپ کامل مدیران پیش از انتصاب هم باید به شرایط انتصاب یا انتخاب یک مدیر افزوده شود.

اما همین طور که ما این چند روزه سرمان گرم ماجراهای ترقه بازی و چهارشنبه سوری بود، بین لندن و مسکو شکرآب شده و دونالد ترامپ هم که با عزل و نصب های توییتری خود حسابی سروصدا به راه انداخت. البته ما خودمان قبلا از این دست جابه جایی های مدیریتی ناگهانی با هدف شوکه کردن مدیر مربوط داشته ایم، اما خب این وسط لندن و مسکو سر یک جاسوس نباید چنین بهم می پریدند! در هرصورت اگر در تعطیلات عید خواستید سری به «موزه لوور» بزنید، سر راه به لندن و مسکو هم سفر کنید، شاید بشود مانع از شکل گیری یک جنگ سرد و گرم تازه شد.