آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۱۳
سیاست
۱۵

الو شرق 88640260

پیامک: 30004699

•16 سال است که به تعاونی مسکن مخابرات پول دادیم تا مسکنی را برای ما مهیا کنند؛ قرار بود پنج ساله تحویل دهند، اما شش سال گذشته و کار نیمه کاره رها شده است. تکلیف ما چیست؟

•مدرس اقتصاد هستم، سال هاست که روزنامه «شرق» را مطالعه می کنم. از سمت گیری های روزنامه «شرق» دلخورم؛ برای مثال لحنی که در مطالبتان به کار می برید. چرا شما دنبال محدودکردن فعالیت های اقتصادی هستید؟ چرا با لیبرالیسم اقتصادی در ستیز هستید؟

•پیشنهاد می کنم چون بودجه شهرداری کم است و نمی تواند از پس خطوط جدید مترو و نوسازی وسایل عمومی شهر بر بیاید، در بودجه سال جدید به ازای هر لیتر بنزین، صد تومان اضافه کنند و این پول در کلان شهرها در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا بتواند امکانات بیشتر و بهتری را در اختیار کسانی که وسیله نقلیه عمومی ندارند، قرار دهد.

•انتقادی داشتم درباره افزایش تعرفه واردات خودرو؛ چرا باید برای خودرویی که قیمت جهانی آن 90 میلیون است، در کشور 230 میلیون پرداخت کنیم؟ حتی خودروهای داخلی هم قیمتشان اصلا با توجه به محصولی که ارائه می دهند، مناسب نیست. اگر امکان پذیر است مقاله ای درباره افزایش تعرفه ها و کیفیت تولیدات داخلی تهیه کنید.

•لطفا نمایندگانی که در کمیسیون تلفیق بودجه عضوند، به این بند از بودجه توجه کنند که 10درصد افزایش حقوق در سال جدید برای بازنشستگانی که میزان دریافتی آنان به دو میلیون تومان هم نمی رسد، اصلا عادلانه نیست و این قشر آسیب پذیر نمی تواند جوابگوی گرانی ها باشد. لطفا اعضای این کمیسیون ترتیبی دهند که در این بند تغییراتی ایجاد شود تا این قشر بتواند از پس گرانی ها برآید و جوابگوی خانواده باشد.

شیخ الاسلامی از تهران

•در نهاد کتابخانه های عمومی کشور بی عدالتی و تبعیض در پرداخت اضافه کاری وجود دارد. از وزیر محترم ارشاد درخواست رسیدگی داریم.

جمعی از کارکنان کتابخانه های عمومی کشور

•چهار سال است که از شرکت نفت استان زنجان طلب دارم؛ حدود 20 میلیون تومان باید به من بدهند، اما هر زمان که مراجعه می کنم می گویند پول در حساب ندارند و من پیش خانواده ام شرمنده هستم.

•درحال حاضر شهرداری تهران سالی یک بار با دریافت 15 هزار تومان کارت استفاده از مترو و اتوبوس را برای بازنشستگان صادر می کند. با توجه به ساکن بودن برخی از بازنشستگان، از جمله خود من، در شهرک های اطراف تهران و اینکه سالانه خود شهرداری کرایه های اتوبوس و مترو این خطوط را گران می کند، خواهشمندیم به منظور کمک به ما بازنشستگان دستور دهند که سالانه دوبار این کارت ها شارژ شوند.

بازنشسته ساکن شهرک دانشگاه تهران

•ساکن خیابان دیباجی، خیابان عطار هستم. متاسفانه چند ماهی است که قبض برق برای ما ارسال نشده است. دلیل آن چیست؟

•در ماه های پایانی هر سال، تلاش های گسترده ای را شاهد هستیم که همگی آنها حاکی از «دل سوزاندن» به حال مستمری بگیران و بازنشستگان است. از طرف دیگر، خودمان می دانیم این بار مالی کمرشکن جلوی بسیاری از برنامه های دولت و مجلس را سد می کند. به فیش دریافت مستمری خود که خوب دقت کردم یک راه حل اساسی به ذهنم آمد. آخر در فیش های ما ستون های متعددی (کمک هزینه عائله مندی، کمک به تامین معیشت، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه اولاد) وجود دارد که پرداخت مجموع آنها در سطح هر مملکتی کمر اقتصاد آن مملکت را اگر نشکند حتما و حتما خم می کند. بنابراین گفتم بد نیست به عنوان پیشنهاد از تمام مسئولان تصمیم گیر در امر مستمری ها تقاضا کنم برای «نجات اقتصاد مملکت» تمامی این ستون ها را از فیش های ما حذف کنند تا ان شاءالله از این پس شاهد آن باشیم که از محل این پول های کلان رشد اقتصادی پرشتاب و درخور ملاحظه ای حاصل شده و تمام ملت از این رشد بالا بهره مند شوند.

•اگر دولت قصد دارد خرید تضمینی گندم را کنار بگذارد، رسما اعلام کند تا قید زراعت را بزنیم. سال های گذشته پس از درو کردن گندم با کامباین، گندم مستقیم در کامیون یا خاور یا نیسان ریخته و به سیلو یا کارخانه آرد تحویل می شد. کشاورزان انبار نگهداری گندم ندارند، گندم را چه کار کنند؟

یک مخاطب

•بیماران از سرما می لرزند! هرروز ساعت شش صبح که از خیابان مجاهدین اسلام، از جلوی بیمارستان دکتر معیری عبور می کنم، عده ای از بیماران به صف ایستاده اند تا در بیمارستان باز شود و آنان به درمانگاه ها مراجعه کنند. بهتر نیست در هوای سرد، درها را زودتر باز کنند تا بیماران از سرما نلرزند؟

فرقانی

•مشکلات خیابان شوش غربی: در روزهای گذشته برای انجام کاری به خیابان شوش غربی رفتم. وجود معتادان توجهم را جلب کرد و با برخی از ساکنان و کاسبان گفت وگویی انجام دادم. آنها گفتند چرا ماموران کلانتری معتادان خیابان شوش غربی را به طور اصولی جمع آوری و ساماندهی نمی کنند؟ وضع این منطقه بسیار اسفبار و غیرقابل تحمل است. ساکنان و کاسبان از نیروی انتظامی تقاضای رسیدگی فوری به این موضوع را دارند.

علی

•تاخیر در جابه جایی مسافران: حرکت برخی از اتوبوس های شرکت واحد از بلوار نیکنام به میدان هفتم تیر، با تاخیر انجام می شود، در نتیجه مسافران دیر به مقصد می رسند. از مسئولان شرکت واحد اتوبوس رانی تهران تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم.

ساناز بیرودیان

•سازمان بازنشستگی کشوری به چه دلیلی حق عائله مندی زنان مجرد را حذف کرده و بدون اطلاع، از مهرماه 96 پرداختی خود را تا بهمن ماه یکجا از حقوق پرسنل آموزش وپرورش ناحیه یک رشت کسر کرده است؟

•از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواهشمندیم که اسم میدان جهاد منطقه شش تهران و همچنین اسم ایستگاه متروی میدان جهاد را به میدان دکتر فاطمی تغییر دهند.

•با وجود اینکه سایت ثبت نام کارت ملی جدید مشکل دارد و در مرحله تایید ثبت نام پیام خطا می دهد، اما 20 هزارتومان در هر نوبت از حساب کارت کم می کنند. چه کسی پاسخ گو است؟