آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۵
اخبار کشور
۳

با حضور علی لاریجانی، بیمارستان شهدای قم به بهره برداری رسید

بیمارستان تازه تاسیس شهدای قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسما افتتاح و به بهره برداری رسید.

قم- خبرنگار کیهان: بیمارستان 172 تخت خوابی شهدای قم در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر هفت و نیم میلیارد تومان ساخته شده است.

این بیمارستان که کلنگ احداث آن در سال 89 در منطقه محروم نیروگاه زده شده بود، دارای بخش های زنان، اطفال، داخلی، جراحی، اورژانس پاراکلینیک، بخش های ویژه و اتاق های عمل است. در آغاز این مراسم مدیر کل دانشکاه علوم پزشکی قم در سخنانی اظهارداشت: در راستای ارتقای سطح سلامت شهر قم، بهبود شاخص سرانه تخت های بیمارستانی و توزیع عادلانه امکانات درمانی، این بیمارستان در منطقه نیروگاه احداث شده است.

ابوالفضل ایرانی خواه با بیان این که کلنگ احداث این بیمارستان با ظرفیت 64 تخت در سال 89 به زمین زده شده بود اما تا سال 92 به دلیل مشکلات اعتباری، ساخت این مجموعه از روند مطلوبی برخوردار نبود، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت همچنین مساعدت و تامین بودجه مورد نظر، تصمیم بر آن شد تا تعداد تخت های بیمارستان از 64 تخت به 172 تخت افزایش یابد.

وی افزود: با تصویب این امر، عملیات عمرانی بیمارستان بار دیگر با سرعت قابل قبولی آغاز شد و این بیمارستان در 7 طبقه احداث و آماده خدمات رسانی است.