آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۵
اخبار کشور
۱۰

سردار باقرزاده: با کشف پیکر 4200 شهید دیگر پرونده تفحص شهدا به پایان می رسد

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: چیزی حدود چهار هزار و 200 شهید دیگر را می بایست کاوش کنیم تا پرونده تفحص شهدا به اتمام برسد.

به گزارش تسنیم، سردار سید محمد باقرزاده با اشاره به روند کار تفحص شهدا گفت: کار تفحص شهدا کار مستمری است. پایان سال گذشته توانستیم 118 شهید را از مناطق عملیاتی جنوب عراق یعنی استان های بصره و العماره و جزایر ام الرصاص و بوارین، همچنین در منطقه کتیبان (محدوده عملیاتی رمضان) و منطقه زبیدات عراق مربوط به عملیات محرم و تک دشمن در سال 67 به کشور بازگرداندیم. 68 شهید را در جزیره بوارین از منطقه باتلاقی به صورت دسته جمعی پیدا کردیم.

باقرزاده با اعلام اینکه کار تفحص شهدا با شدت ادامه پیدا کرده است، افزود: کار در داخل خاک ایران چند سالی است که به اتمام رسیده، در 9 جزیره داخل خاک عراق باید کاوش انجام می شد که کار چهار جزیره از جمله فاو به اتمام رسیده است. نقاطی وجود دارد که باید بازبینی مجدد شود کما اینکه بسیاری از مناطق را چهار یا پنج بار مجددا کاوش کرده ایم. در جزیره مجنون هنوز کار زیادی داریم و در مناطق عملیاتی والفجر مقدماتی و والفجر1 نیز کارهایی مانده است.

وی ادامه داد: در غرب عراق اخیرا با موافقت وزیر دفاع این کشور برای کاوش در منطقه مندلی مجوز گرفته ایم و تعدادی از شهدای عملیات مسلم بن عقیل و کربلای6 را آنجا پیدا کرده ایم که در ماه های آینده تعدادی از آن ها وارد کشور می شوند. به دلیل شرایط خاصی که در اقلیم کردستان حاکم شده است، کار تفحص در کردستان عراق فعلا متوقف شده است تا با هماهنگی دولت مرکزی کار دوباره شروع شود.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: چیزی حدود چهار هزار و 200 شهید دیگر را می بایست کاوش کنیم تا پرونده به اتمام برسد یعنی بعد از 40 هزار شهید که تا کنون پیدا شده با این چهار هزار شهید که پیدا خواهند شد، می توانیم بگوییم توانسته ایم بخش اعظمی از شهدا را به کشور بازگردانیم.