آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۵
شهرستان ها
۷

افزایش 24 درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان

سمنان - خبرنگار کیهان: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: میزان اقامت مسافران نوروزی در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد افزایش یافته است.

محمد جهانشاهی افزود: از بیست وهفتم اسفند 96 تا پایان تعطیلات، 378 هزار و 867 نفر در این استان اقامت کردند و این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل،305 هزار و 224 مسافر نوروزی مهمان استان سمنان بودند.

وی گفت: براساس آمار اقامت مسافران در سال جدید در هتل ها 6/8 درصد، در هتل آپارتمان ها 26 درصد و در مهمان پذیرها 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

جهانشاهی با اشاره به افزایش 109 درصدی اقامت در اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان، گفت: میزان اقامت در اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی نیز 147 درصد نسبت به نوروز پارسال افزایش یافت.

وی با اشاره به کاهش میزان اقامت در زائرسراها و مدارس، میزان اقامت در زائرسراها 23 درصد و تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان و... 12 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی گفت: میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و... نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان دلیل افزایش اقامت در مراکز زیرنظر این اداره کل را اجرای طرح هایی از جمله قرعه کشی خودرو، نوروزگاه ها، اجرای برنامه های شاد و مفرح و خدمات رسانی شایسته در هتل ها و افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی نسبت به سال قبل اعلام کرد.