آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۳۱۱۷
حوادث
۱۱

پنج قاره

ریزش معدن در گرجستان جان 6 نفر را گرفت

ریزش سقف معدن زغال سنگ در منطقه تکیبولی گرجستان جان شش نفر را گرفت. بر اثر این حادثه که روز پنجشنبه رخ داد، سه معدنچی نیز زخمی شدند. در دیوار یکی از تونل های این معدن زغال سنگ زیر زمین ترک هایی ایجاد شد و سپس سقف تونل فروریخت و منجر به کشته و زخمی شدن کارگران معدن شد. پلیس درباره این حادثه پرونده تشکیل داده و تحقیق و بررسی درمورد رعایت مقررات ایمنی یا سهل انگاری در این معدن زغال سنگ ادامه دارد.

4 کشته در تیراندازی در دانشگاه ترکیه

درپی تیراندازی فرد مسلح در دانشگاه اسکی شهر، چهار نفر کشته شدند. گفته می شود یکی از کارکنان دانشگاه «عثمان غازی» روی همکاران خود آتش گشود. وی از سوی پلیس بازداشت شد. انگیزه های این تیراندازی هنوز مشخص نیست.

شکنجه دختر نوجوان برای ازدواج اجباری

یک خانواده با اصالت عراقی در ایالت تگزاس آمریکا به رفتار خشن با دختر 16ساله خود متهم شدند. والدین «ماری بال هیشماوی» او را کتک زدند و رویش روغن داغ ریختند تا مجبورش کنند با ازدواج موافقت کند. شوهر آینده وی به خاطر دختر قرار بود 20 هزار دلار بپردازد. این دختر نتوانست تحمل کند و از خانه فرار کرد. اواخر ماه ژانویه جست وجو برای یافتن وی آغاز شد. به گفته پلیس، او را اواسط ماه مارس پیدا کرده و بلافاصله تحت مراقبت قرار دادند. پس از مشخص شدن اوضاع دختر، پنج برادر و خواهرش نیز به سازمان ویژه ای فرستاده شدند و والدین آنها به زندان افتادند. اطلاع داده شده است که آنها با وثیقه 30 هزاردلاری برای هر فرد آزاد شده اند.