آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۵
صفحه آخر
۱۲

انصارالله در غرب یمن 100 نظامی سودانی را از پای درآورد

حملات نیروهای انصارالله و ارتش یمن به مواضع نظامیان سودانی و شبه نظامیان دولت مستعفی یمن در جبهه «میدی» استان «حجه» به هلاکت 100 نفر و زخمی شدن ده‎ها نفر دیگر منجر شد.

بیش از 100 نفر از نظامیان سودانی و شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن که به عنوان مزدور با عربستان در جنگ علیه یمن همراهی می کنند، روز پنج شنبه در محور میدی استان مرزی حجه واقع در غرب یمن کشته شدند. منابع خبری یمن به نقل از یک منبع نظامی گزارش دادند که نیروهای ارتش یمن و انصارالله روز پنجشنبه، نظامیان سودانی و شبه نظامیان طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن را در دو محور «المزارع» و «المخازن» در میدی هدف قرار دادند و بدین ترتیب حملات آنها را خنثی کردند. طبق گزارش منابع میدانی، عناصر مهاجم روز پنج شنبه متحمل یکی از بزرگترین شکست‎ها و خسارت های جانی در محور میدی شدند. نیروهای انصارالله و ارتش یمن پس از محاصره مهاجمان، مواضع آنها را هدف قرار دادند و بیش از 10 خودروی نظامی از جمله تانک و خودروی زرهی را منهدم کردند.

شلیک به سمت آرامکو

از سوی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن بامداد پنجشنبه از شلیک موشک به سمت مخازن سیال شرکت نفتی «آرامکو»، واقع در استان «جیزان» در جنوب غرب عربستان خبر دادند. تلویزیون رسمی رژیم عربستان ادعا کرده که سامانه های پدافند هوایی این کشور یک فروند موشک را بر فراز جیزان ساقط کرده اند. انقلابیون یمنی پیش از این با موشک های بالستیک چندین بار به تاسیسات شرکت آرامکو که در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کند حمله کرده و خسارت های گسترده ای به آنها وارد کرده اند.