آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۶
صفحه اول
۱

ظریف: جنایات اسرائیل با تشویق آمریکا انجام می شود

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت اقدام جمعی جنبش عدم تعهد در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: باز گذاشتن دست این رژیم برای جنایت، نشانه ای از یک جانبه گرایی جدید است که بار دیگر به تهدید اصلی برای امنیت جهانی تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در باکو، با اشاره به کشتار اخیر فلسطینیان بویژه در غزه افزود: امروز باید خواستار انجام تحقیقات بین المللی برای بررسی اعمال مجرمانه رژیم صهیونیستی بشویم. وی افزود: ما خواستار برقراری عدالت و بازگرداندن حقوق فلسطینی ها بویژه ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف و خواستار پایان فوری محاصره غزه هستیم. وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها با تشویق آمریکا و برخی متحدان منطقه ای و فراملی آن انجام شده است. تشویق های اخیر ایالات متحده، بویژه تصمیم غیرقانونی آن در مورد قدس شریف، این رژیم آپارتاید را بیشتر تحسین کرده است. وی تاکید کرد جنبش عدم تعهد درمقابل این شرایط نیازمند اقدام جمعی است و سازمان ملل متحد باید برای محکوم کردن این جنایات و نیز سیاست ها و اعمال صهیونیست ها اقدام کند. وی با اشاره به این که آمریکا به تعهدات بین المللی خود در زمینه تامین امنیت جهانی عمل نمی کند، خاطرنشان کرد: تخصیص 2/1تریلیون دلار از سوی دولت آمریکا برای ترویج و ساخت تسلیحات هسته ای جدید، منجر به مسابقه تسلیحات هسته ای جدید خواهد شد.

ظریف گفت: جنبش عدم تعهد باید از طریق مکانیسم های موجود، از جمله سازمان ملل متحد کنفرانس سطح بالا در مورد خلع سلاح هسته ای تشکیل دهد.