آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۶
هفت هنر
۹
کنتور

83

این، تعداد کشورهایی است که نمایندگانی از آنها در سی وپنجمین دوره مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی شرکت می کنند.

این خبر را دیروز رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه داد و گفت: 300 شرکت کننده از 83 کشور جهان در سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی حضور خواهند داشت. حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در دیدار با علما و مراجع تقلید در قم با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی اظهار کرد: این مسابقات در آستانه مبعث رسول گرامی اسلام یعنی از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که از سال گذشته پنج دوره مسابقات بین المللی قرآن در قالب مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بسیاری بر این عقیده هستند که این مسابقات مهم ترین آنها در سطح جهان به شمار می رود و ام المسابقات قرآنی است. او ادامه داد: مسابقات مربوط به طلاب جهان اسلام امسال با حضور شرکت کنندگانی از 44 کشور و در رشته های مختلف قرائت، حفظ، تفسیر و... برگزار خواهد شد و همچنین رشته های قرائت و حفظ برای مسابقات مربوط به بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

محمدی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی بانوان جهان اسلام عنوان کرد: این مسابقات در رشته حفظ و با رعایت همه شرایط و الزامات شرعی و اقتضائات آن برگزار می شود. وی تصریح کرد: پنجمین مسابقاتی که امسال در قالب مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی شاهد برگزاری آن هستیم، مربوط به روشندلان دنیای اسلام است.