آرشیو یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۷
ورزش
۱۸

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد

رستگاری در امتیاز 60

سرانجام پرسپولیس قهرمان این فصل شد تا روزنه های کوچک امید به روی تیم های بالانشین بسته شود.

پرسپولیس می توانست 38 روز قبل یعنی پنجشنبه 10 اسفند در بازی با استقلال به قهرمانی برسد. هواداران پرسپولیس آن روز به ورزشگاه آزادی رفته بودند تا جشن قهرمانی بگیرند. قرمزهای محبوب پایتخت برای قهرمانی این فصل فقط یک امتیاز از آن بازی می خواستند؛ اما استقلال آن بازی را به سود خود تمام کرد تا لیگ همچنان ادامه داشته باشد. ذوب آهن، استقلال تهران و سایپا تیم هایی بودند که با شکست پرسپولیس در دربی همچنان امیدوار باقی می ماندند. اگرچه این امیدها بسیار کمرنگ بود؛ اما به هر حال این تیمها بازیهای خود را امیدوارانه برگزار می کردند. بازی بعدی پرسپولیس بعد از تعطیلات لیگ برتر به دلیل مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و روزهای فیفا، به سال 97 موکول شد و سایپا در اولین بازی سال جدید قرمزها را شکست داد. در این دو هفته ذوب آهن و استقلال هر دو بازی خود را با برتری پشت سر گذاشته بودند. انگار قرار بود لیگی که با فاصله فراوان پرسپولیس با رقبا، هیجان خود را به طور کامل از دست داده بود، کمی جذاب شود. این ماجرا اما دیروز در مشهد تمام شد. تیم برانکو بعد از دو شکست متوالی، دیروز باز هم به شکل نیم فصل اول درآمد: تیمی هجومی با ریتم مناسب، حملات بسیار و عطش فراوان برای گلزنی.

پرسپولیس برانکو دیروز اولین برد خود را در سال جدید جشن گرفت تا در پایان هفته 27 لیگ برتر به قهرمانی برسد. این چهارمین بار است که پرسپولیس دو قهرمانیس متوالی را در لیگ تجربه می کند و از این حیث، یکی از استثناهای لیگ است.

پرسپولیس برانکو در نیم فصل اول آنقدر خوب بازی کرد و آنقدر امتیاز جمع کرد که هدر دادن امتیازهای متعدد در روزهای حساس آخر فصل، سدی برای رسیدن به قهرمانی ایجاد نکند. پرسپولیس برانکو دیروز قهرمان لیگ برتر شد و شایسته ترین تیم برای رسیدن به این عنوان بود. البته اگر استقلال را فقط در نیم فصل دوم ببینیم، آبی ها به اندازه پرسپولیس لیاقت از خود نشان دادند و به اندازه رقیب همشهری سزاوار رسیدن به عنوان قهرمانی بودند.

اهدای جام: 7 اردیبهشت

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ دیروز گفت: جام قهرمانی پرسپولیس روز جمعه در پایان بازی پرسپولیس مقابل سپیدرود رشت در هفته 30 در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس اهدا می شود.