آرشیو پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۱
سیاسی
۲

نشست غیرعلنی برای بررسی مساله کم آبی

نمایندگان مجلس دیروز در نشست غیرعلنی که دو ساعت و نیم طول کشید با حضور وزیران نیرو و جهاد کشاورزی به بررسی موضوع کم آبی پرداختند.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: این جلسه نشان داد با توجه به گرم شدن هوا و کاهش باران باید تصمیمات مهمی در خصوص استفاده بهینه از آب در بخش های کشاورزی و صنعتی گرفته شود ضمن آن که باید ساماندهی روشن تری در این زمینه داشته باشیم.

لاریجانی افزود: با توجه به این مساله کارگروهی نیز در دولت تشکیل شده و کمیسیون های مربوط در مجلس مستمرا در جریان پیشرفت کارها قرار بگیرند تا ان شاءا... در آینده این مساله برای کشاورزان و عموم مردم مشکلی ایجاد نکند.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در تشریح جلسه غیرعلنی دیروز مجلس عنوان کرد: در این نشست مقرر شد در کمیته ای که به این منظور در دولت تشکیل شده (کارگروه ملی سازگاری با کم آبی) آمایش آب به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تهیه شود و به اطلاع کمیته مشترکی که در این رابطه در مجلس وجود دارد برسانند.

همچنین محمدعلی وکیلی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سوال ملی سه نماینده مجلس –احمدعلی کیخا، حبیب ا... دهمرده نمایندگان زابل و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان- در مورد لزوم تنظیم روابط با کشور افغانستان در مورد سند اکوسیستم آبی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.