آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۵
اخبار کشور
۱۰

استاندار گلستان: فرزندان و خانواده جان باختگان معدن آزادشهر مشغول به کار می شوند

استاندار گلستان گفت: از هر خانواده جان باخته معدن آزادشهر، یک نفر از فرزندان و یا همسران شان مشغول به کار می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آزادشهر، سید مناف هاشمی در دیدار با خانواده جان باختگان حادثه معدن شهرستان آزادشهر اظهار داشت: در حادثه اردیبهشت سال گذشته معدن یورت آزادشهر، 43 نفر جان خود را از دست دادند و امروز متعهد می شویم از هر خانواده یک نفر فرزند، همسر و یا برادر این خانواده ها، با اولویت در بخشی مشغول به کار شوند.

وی افزود: مهم ترین مسئله و مشکلی که خانواده ها مطرح کردند، شهید اعلام شدن این جان باختگان است، که تاکنون نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس و استانداری مکاتبات و کارهایی صورت دادند، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر این جان باختگان برای کمک به همکاران و دوستان خود، جان باختند، در تلاش هستیم تا با کمک نمایندگان استان، این کار صورت گیرد.

هاشمی درباره احداث تندیس این حادثه در شهرستان آزادشهر تاکید کرد: پیگیر احداث این تندیس در یک نقطه مطلوب و خوب در شهرستان آزادشهر در سال 97 هستم، زیرا این تندیس یادگار و یادمانی برای این افراد و خانواده هایشان خواهد بود.

وی یادآور شد: در کارگروه اشتغال استان، بحث افزایش حقوق خانواده جان باختگان و کارکنان معدن را مطرح خواهیم کرد تا مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی افراد به ناچار در این معادن کار می کنند، باید تلاش شود تا ایمنی این معادن لحاظ شده تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.