آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۳۴
سیاست
۱۵

امام جمعه مشهد: جوان با کنسرت و فسق و فجورهای خیابانی شاد نمی شود

شرق: امام جمعه مشهد همچنان نارضایتی خود را از برگزاری کنسرت و مراسم های مختلف در این شهر ابراز می کند. حجت الاسلام احمد علم الهدی، روز گذشته در نماز جمعه با بیان اینکه جوان با کنسرت، موسیقی های مبتذل و ناهنجار و فسق و فجورهای خیابانی شاد نمی شود، گفت: «این آبنبات چوبی است که با آن سر جوان را به اسم شادی بند می کنند. جوانان عقل و شعور دارند و تحصیل کرده هستند. شادی آنها در ساماندهی زندگی و در اشتغال و درآمد است».

به گزارش ایسنا، او بیان کرد: «از جوانان چه بی دین و چه دین دار و از هر تبار و فرهنگی، از یک دختر و پسر جوان بپرسید که آیا زمانی که دختر و پسر جوان به زندگی برسند و یک شب تا صبح در کنار همسر مهربان در زندگی صمیمی به سر ببرند، شادی آنها بیشتر است یا اینکه فاقد این زندگی و سامان باشند و در یک برنامه مبتذل موسیقی ناهنجار یا یک کنسرت و بی بندوباری قرار بگیرند؟ شادی آنها کجا است؟».

علم الهدی افزود: «در همین روزها در تهران نمایشگاه لوازم آرایش به راه انداختند. نمایشگاه لوازم آرایشی را که جزء ضروریات مردم نیست، ایجاد کردیم». امام جمعه مشهد گفت: «در ستاد اقتصاد مقاومتی جایگاه این نمایشگاه کجاست؟ دختر 12، 13 ساله را به این نمایشگاه برده و از الان با لوازم آرایشی آشنا کردند. زمانی که این دختر به سن جوانی رسید، چگونه جوانی در عرصه این جامعه خواهد بود؟ این بار فرهنگی است و غیر از آن، بار اقتصادی نیز دارد».

علم الهدی هفته گذشته هم در خطبه های نماز جمعه به اتفاقات شهر مشهد انتقاد کرد بود. او با بیان اینکه در شهر امام رضا (ع)، فاجعه اسف باری در بازار این شهر به راه انداختند، عنوان کرد: «هتک حرمت امام رضا (ع) انجام شده و در مقام خوانندگی یک آوازه خوان، زن ها روسری های خود را برمی دارند و این فجایع کنار گنبد امام رضا (ع) انجام می گیرد؛ اما هیچ مسئولی ککش نمی گزد، جز دو مسئول از قوه قضائیه که قاطعانه وارد عمل می شوند. فروشگاهی که می خواهد لباس زنانه بفروشد، فروشگاه خود را با این فسق و فجور افتتاح می کند. شما به عنوان خادم امام رضا (ع) نباید از خود عکس العمل نشان دهید؟».