آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۴
صفحه آخر
۱۲

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت: سیاست آل سعود در منطقه بدتر از سیاست اعراب دوران جاهلیت است

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با اشاره به جنایات سعودی ها در یمن و سیاست های این خاندان در منطقه اعلام کرده رژیم آل سعود در دوران کنونی از دوران جاهلیت نیز بدتر رفتار می کند.

«شیخ ماهر حمود»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، با اشاره به جنایت وهابیون سعودی علیه یمنی ها که «حتی در زمان جاهلیت نیز چنین جنایاتی صورت نمی گرفت» تاکید کرده که، «سعودی ها تلاش می کنند امت اسلامی را به دشمنی با ایران وادار کنند.» شیخ ماهر حمود این را هم گفت که «علت اصلی جنگ سعودی ها علیه یمن، شعار جنبش انصارالله یعنی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.» به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از المیادین، «شیخ حمود» همچنین با اشاره به ترور صالح الصماد رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن گفته: «حتی در زمان جاهلیت اعراب هم چنین چیزهایی رخ نمی داد. در زمان جاهلیت به حقوق همسایگی، ماه های حرام و عهد و پیمان ها احترام گذاشته می شد. سعودی ها امروز هیچ ارزشی برای اصول دینی و ملی قائل نیستند. تنها هدف سعودی ها راضی کردن آمریکایی هاست. آمریکایی ها اگر نتوانند خط مشی سیاسی در یمن را تغییر دهند، می خواهند این کشور را ویران کنند.»

معامله تسلیحاتی سعودی- صهیونیستی

از سوی دیگر یک تاجر اروپایی مقیم ریاض، خبر داده سعودی ها در حال برررسی خرید سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» از رژیم صهیونیستی هستند؛ سامانه ای که ساخت شرکت «رافائل» و «صنایع هوافضای اسرائیل» است. به نوشته روزنامه جروزالم پست، سعودی ها همچنین در پی خرید سامانه موشکی مربوط به تانک «APS» هستند تا تانک های خود را از آتش نیروهای یمنی محفوظ بدارند. این روزنامه صهیونیستی که مدعی شده خبر خود را از روزنامه «باسلر زایتونگ» سوئیس دریافت کرده است. طبق این گزارش، همکاری اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی علی رغم اینکه دو طرف روابط دیپلماتیک علنی ندارند، پیشرفت جهشی داشته و عاملی که آن ها را به همکاری گسترده نظامی کشانده، هراس مشترک دو طرف از ایران است. برخی گزارش های خبری حاکی است که این اقدام عربستان با دو هدف دنبال می شود، ابتدا نزدیکی و همکاری بیشتر با رژیم صهیونیستی و دوم در امان ماندن از موشک های ارتش یمن.