آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۵
سیاسی
۲

ترور به خاطر ماهی 50 دلار

دادگاه اولین متهم حمله تروریستی به مجلس روز گذشته برگزار شد و متهم به دفاع از خود پرداخت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، س.م. متهم ردیف اول پرونده حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در شعبه 15 دادگاه انقلاب، در مقام دفاع از خود اظهار کرد: داماد خواهرم مرا به داعش برد؛ زمانی که وارد داعش شدم بعد از سه روز قصد بازگشت داشتم. وی اضافه کرد: طرفدار القاعده و طالبان بودم و می خواستم از سوریه فرار کنم، اما مرا کنار یک جنازه دارزده بردند و گفتند هر کس از ما جدا شود خود و خانواده اش را نابود می کنیم.

این متهم ادامه داد: نمی گویم مجرم نیستم. یک بار به صورت غیرقانونی به مدت 25 روز به افغانستان رفتم و انگیزه داشتم در مورد طالبان تحقیق کنم.

وی در پاسخ به پرسش قاضی مبنی بر این که آیا در افغانستان آموزش نظامی دیده یا خیر گفت: خیر آموزش ندیدم. قاضی صلواتی، رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب خطاب به متهم گفت: در افغانستان آموزش نظامی دیدی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتی و حکم جلبت هم صادر شده بود. چرا وقتی سال 91 تعهد دادی عضو گروه های تکفیری نشوی باز سال 94 به سوریه رفتی؟

متهم جواب داد: رفتم داماد خواهرم را برگردانم. س.م در پاسخ به قاضی مبنی بر این که در هویجه سوریه چند روز آموزش نظامی دیده است، گفت: 20 روز آموزش تئوری داشتیم و بعد از 20 روز آموزش نظامی دیدیم. یک هفته هم آموزش کار با کلاشینکف را گذراندم و بعد از آن مسلح شدم و ماهی 50 دلار حقوق می گرفتم.