آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۹۲۱۰
صفحه آخر
۱۲

خبر

فخرالدین صدیق شریف: صدها کارگردان بیکارند

بازیگر سریال ایران دخت گفت: صدها کارگردان داریم که اینها در خانه هایشان بیکار نشستند و در طول سال بیشتر از 7، 8 نفر را نمی بینیم که در تلویزیون کار می کنند، جامعه ما نیازهای بیشتری دارد و باید نگاه مان را گسترش دهیم تا از انحصارطلبی فرار کنیم.به گزارش خبرنگار تسنیم فخرالدین صدیق شریف گفت: تئاتر همیشه طرفداران خاص خودش را داشت. طرفدارانی که اکثریت آن ها را تیپ روشنفکر و دانشجو تشکیل می داد؛ چرا که تئاتر همواره حامل یک پیام بود و مسائل جامعه را کالبد شکافی می کرد. من شخصا نیازی نمی بینم که راجع به همه چیز اظهارنظر کنم، چون حرفه ما اینقدر مسئله دارد و ما اینقدر در عرصه تلویزیون و سینما و بخصوص در ارتباط با مسائل مالی دچار بحران شدیم که اگر بتوانیم این بحرانی که درواقع گریبان گیر کارهای هنری شده است از بین ببریم خیلی کار بزرگی کردیم.

حمید حسام: خاطره نگاری به سبک امروزی زاییده تفکر رزمندگان است

چهره سال هنر انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، درباره خاطره نگاری و اقبال این سبک از تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس گفت: در همه ادوار، حتی پیش از انقلاب، نمونه های موفقی از خاطره نگاری وجود دارد اما نمونه های امروزی که مشاهده می کنیم زاییده تفکر رزمندگان و بچه های جنگ است.

حمید حسام، در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره علت محبوبیت و جذابیت کتاب های دفاع مقدس برای نسل جوان و کشش آن ها برای مطالعه خاطرات رزمندگان دفاع مقدس گفت: بحث دفاع مقدس صرف نظر از فضای خشن جنگی که در ذهنیت و باور بسیاری، مترادف کشتن، کشته شدن یا دیدن صحنه های فجیع یا تحمل بمباران و از این جنس حرف ها و بحث هاست، در ورای این حرف ها یک حدیث دل نیز وجود دارد؛ صحبت هایی از جنسی که هیچ گاه کهنه نمی شود و همیشه جذابیت لازم را برای جذب مخاطب دارد.

رادیویی برای سرزمین عجایب

به مناسبت بیستمین سالگرد راه اندازی رادیو هندی معاونت برونمرزی،نشست صمیمانه ای در محل این رادیو با حضور معاون برونمرزی، مدیران و همکاران پرتلاش این مجموعه برگزار شد.در این نشست علیرضا سعیدی مدیر رادیو هندی اشتراکات وعلایق فرهنگی بین مردم ایران وشبه قاره و لزوم اتخاذ رویکردی متفاوت ازنظام رسانه ای استکباری را یکی از مهمترین دلایل راه اندازی رادیو هندی عنوان و تاکید کرد.