آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۴
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
رنگ و بوم

نقاشی هایی که باید خرید

یک نهاد خیریه به بچه های کوره پزخانه های محمودآباد تهران، وسایل نقاشی داده و از آنها خواسته هر چه دل تنگشان می خواهد بکشند و به نمایش بگذارند. این نمایشگاه «نهر و نهال نام دارد و آن طور که مهر نوشته، گروه هوای تازه ایران که یک خیریه مردمی است با حضور هنرمندان و مددکاران اجتماعی و خیرین، برای برپایی آن یک سالی وقت صرف کرد.

در این یک سال، با خانواده های حاشیه نشین و کودکان این حوزه ارتباط برقرار شد تا خدمات و امکانات مناسب و مورد نیازشان در اختیار آنها قرار بگیرد. از دل همین تعامل ها بود که ایده برگزاری نمایشگاه نقاشی جان گرفت و حالا آثارشان در گالری پاییز خانه هنرمندان به نمایش درآمده است.

مهر خبر داده 99 درصد کودکان و نوجوانان حاشیه نشینی که نقاشی هایشان در این نمایشگاه روی دیوار رفته است، خانواده های سالمی دارند، اما شرایط زیستی مناسبی ندارند و حاشیه نشینی سبب آسیب به این کودکان شده است. حالا نمایشگاه بهانه ای است که مردم دقیق تر درباره شرایط زیست این کودکان بدانند و آثارشان را بخرند و به این ترتیب آنها را مورد حمایت قرار بدهند. در این نمایشگاه صد نقاشی از 70 کودک و نوجوان به نمایش درآمده و قرار است تا پایان اردیبهشت نمایش و فروش آنها ادامه داشته باشد. عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه با نظارت خانه هنرمندان ایران و همکاری گروه هوای تازه ایران، صرف کارآفرینی و آموزش هنر به کودکان کوره های آجرپزی محمودآباد تهران خواهد شد.