آرشیو یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۴
ایران زمین
۱۹

استقبال مردم مسجد سلیمان از کارگاه آموزشی تکثیر زالو

مسجدسلیمان - خبرنگار «ایران»/ نخستین کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی با استقبال تعداد زیادی از مردم در مسجدسلیمان برگزار شد.

«جهانگیر یوسفی» رئیس اداره فنی وحرفه ای مسجدسلیمان با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی در راستای توسعه اشتغال پایدار و ترغیب جوانان به امر خلاقیت و کارآفرینی برگزار شد، بیان کرد: این کارگاه آموزشی یک روزه، با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان خوزستان و با مشارکت یک شرکت خصوصی برگزار شد.

وی آشنایی علاقه مندان و متقاضیان اجرای طرح پرورش زالو با مقدمات و الزامات پرورش زالوی طبی، ارتقای سطح آگاهی بهره برداران، تضمین خرید و افزایش صرفه اقتصادی در این شهرستان را از اهداف این کارگاه آموزشی برشمرد.

یوسفی اذعان کرد: امکان اجرای این طرح در مکان کوچک با هزینه اندک و سود مناسب از مزیت های طرح پرورش زالو است که می تواند در قالب مشاغل خانگی به افزایش درآمد خانوار و رهایی جوانان از بیکاری کمک کند.تاکنون با پیگیری های صورت گرفته از سوی فنی وحرفه ای تعداد2طرح پرورش زالودر این شهرستان به بهره برداری رسیده که امیدواریم با اجرای این دوره ها جوانان علاقه مند به سمت این حرفه رفته و مسجدسلیمان نیز بتواند به قطب پرورش زالو دراستان تبدیل شود.

«میثم گلزار» کارشناس شیلات وآبزیان ومسئول پیگیری وتکثیرزالودرخوزستان نیز با اعلام این مطلب که استفاده از روش درمان با زالو از طریق مکیدن خون نخستین بارتوسط حکیم ابوعلی سینا صورت گرفت و پس ازآن اروپایی ها به صورت رسمی وحرفه ای از این نوع جانور آبی برای درمان ده ها نوع دیگر بیماری استفاده کردند، گفت: تاکنون کارگاه های آموزشی در خرمشهر و آبادان تشکیل شده و با توجه به استقبال مردم بزودی درتمام شهرهای استان این نوع کارگاه ها فعال خواهد شد.