آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۲
سیاسی
۲۱

سوال موسوی لاری از آیت الله جنتی

عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات در واکنش به درخواست آیت الله جنتی از رئیس جمهوری مبنی بر عذرخواهی به خاطر برجام گفت: از این دوستان می پرسم رئیس جمهوری باید بابت چه چیزی عذرخواهی کند؟ آیا روحانی باید به خاطر اینکه یک اجماع جهانی علیه ایران را شکست، عذرخواهی کند؟ اگر قرار به عذرخواهی باشد، اشخاصی باید این کار را انجام دهند که هم دیروز و هم امروز بدون توجه به منافع و مصالح ملی حرف هایی را زدند که برای نظام سنگین تمام شد.

وی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه «این افراد مخالف برجام نیستند، بلکه مخالف حسن روحانی هستند»، این سوال را مطرح کرد که: مگر می شود که بگوییم روحانی چیزی را امضا کرده است که مقام معظم رهبری با آن مخالفت داشته است؟

موسوی لاری در واکنش به موج تخریب ها علیه حسن روحانی نیز گفت: همین افرادی که امروز بحث عدم کفایت رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم را مطرح می کنند، آیا حاضر هستند به خاطر آن همه مشکلاتی که نماینده فکری شان محمود احمدی نژاد به وجود آورده است، یک بار از او سوال کنند؟

موسوی لاری درباره نتیجه کار کمیته ارزیابی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، گفت: کمیته ارزیابی کارش تمام شده و نظرش را داده است و روی شکل گیری شورای آینده هم بحث ها صورت گرفته است. قرار شد یک تبادل نظر بین اعضای شورا و دبیران احزاب شکل بگیرد تا شورا با آهنگ جدید شکل بگیرد و به احتمال زیاد اوایل خرداد کار خود را اجرا کند. وی با تاکید بر اینکه «پارلمان اصلاحات به هیچ عنوان مقابل شورای عالی سیاستگذاری قرار ندارد» ادامه داد: شاید در سطح کشور هزار نیروی خوب وجود داشته باشد و چقدر خوب است که ما از همه این نگاه ها در شورای عالی استفاده کنیم بنابراین سالی یک یا دوبار در کنار هم جمع می شویم و سازوکارهای شورای عالی را تعیین می کنیم. در واقع پارلمان اصلاحات نهاد بالادستی شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود.