آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۹
ورزشی
۲۲

مهدوی کیا: <سالگادو> گفت آرام باش پسر، آفساید بود!

سایت برلینر زیتانگ، بعد از بازی ایران برابر اسپانیا به سراغ مهدی مهدوی کیا کاپیتان پیشین تیم ملی رفته که تماشاگر ویژه این بازی بود. مهدوی کیا درباره این بازی چنین صحبت کرده است: «واقعا بازی فوق العاده بود. من در ورزشگاه بودم و فکر نمی کنم دیگر به اندازه این بازی هیجان زده شوم. تیم ما بخوبی جنگید. خیلی بد شد که در نهایت ما شکست خوردیم.»

وی درباره گلی که ایران در دقیقه 63 به ثمر رساند هم، این صحبت را انجام داد: «من از سوی فیفا به این مسابقه دعوت شده بودم و در کنار من، میشل سالگادو بازیکن سابق اسپانیا نشسته بود. من بالا و پایین می پریدم و 5-6 ثانیه داد و هوار می کردم. سالگادو دستانش را روی شانه من قرار داد و گفت آرام باش پسر، پرچم بالاست. آفساید بود.»

مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که ایران به خاطر محدودیت برای زنان، اجرای حکم اعدام و توافق هسته ای، در سراسر جهان با حواشی زیادی روبه رو است، چنین گفت:«هیچ کسی نباید تحت تاثیر چنین اخبار منفی قرار بگیرد. معنا و مفهومی ندارد با کسانی صحبت کنیم که هیچ وقت در ایران نبوده اند. آنها تحت تاثیر اخبار منفی قرار می گیرند. هر کسی که به ایران رفته باشد و کوچک ترین شناختی از مردم این کشور داشته باشد، می تواند شهادت دهد که کشور ایران با آن چیزی که در رسانه ها می گویند کاملا متفاوت است. ایران کشوری زیبا با مردمانی خوب و نجیب است.»

وی درباره اینکه زنان در ایران توانستند برای اولین بار از سال 1981 به بعد یک بازی فوتبال را در ورزشگاه آزادی ببینند، این نظر را داد:«این یک پیامی بود که ما در مسیر درستی هستیم. امیدوارم به زنان اجازه داده شود برای دیدن بازی ها به ورزشگاه بروند. نیمی از هواداران فوتبال در تهران، زنان هستند. این مساله زمانبر است و حل می شود.»