آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۹
سیاسی
۳

آیت الله شاهرودی: راه مقابله با شیطنت دشمن انسجام و هوشیاری است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راه مقابله با شیطنت های دشمنان، انسجام و هم افزایی، رصد دقیق شرایط و هوشیاری در قبال توطئه ها است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمودهاشمی شاهرودی در جلسه دیروز این مجمع با اشاره به اقدام اخیر امریکا در خروج از برجام گفت: رئیس جمهوری امریکا چهره ای نامتعادل و ترسو است که سعی دارد با رویکرد تاجرمآبانه و فضاسازی های کاذب از قبیل ایران هراسی، مطامع مالی و اقتصادی خود را در منطقه دنبال کند در حالی که این گونه رفتارهای غیرمعقول در قبال معاهدات بین المللی، اعتبار این کشور را بیش از پیش مخدوش کرده و موجب بی اعتمادی جهانیان به امریکا شده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ملت ایران در بصیرت و هوشیاری بی نظیر هستند و بی تردید با روحیه مقاومت و ایستادگی بر ارزش های خود، ترامپ را مانند اسلاف خود با شکست مواجه می سازند. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت کمیسیون های مجمع و هیات عالی نظارت از برنامه ریزی برای تدوین و پیشنهاد هشت عنوان سیاست های کلی در دوره فعلی مجمع خبر داد و افزود: سیاست های هیات عالی نظارت در گام اول با لحاظ اولویت های موجود، نظارت بر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تصویب کرده و تاکنون طی هشت جلسه این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. بر اساس این گزارش، در جلسه دیروز مجمع درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص رفع سه مورد از ایرادهای وارد بر قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح گردید و پس از بحث و بررسی، ادامه رسیدگی به موارد مطرح شده جهت تصمیم گیری نهایی به جلسات آتی موکول شد.

سرنوشت سپنتا نیکنام باز هم تعیین تکلیف نشد

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام اعلام کرد که رسیدگی به طرح حضور اقلیت ها در انتخابات شوراها در دستور کار دیروز مجمع تشخیص قرار نگرفت. به گزارش ایرنا، سیدمحمد صدر گفت: بنده هم تذکر دادم که چرا این طرح در دستور کار قرارنگرفته است؛ به هر حال باید این کار را دبیرخانه مجمع تشخیص انجام می داد. صدر همچنین گفت که اکثر اعضای مجمع نسبت به نامنظم بودن جلسات اعتراض داشتند.