آرشیو سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۷
اقتصادی
۴

اختصاص 12 هزار میلیارد تومان به طرح های کارآفرینی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 12 هزار میلیارد تومان به اجرای طرح های کارآفرینی در سراسر کشور اختصاص یافته در حالی که فقط 500 هزار طرح در سامانه کارا ثبت نام شده است.

به گزارش ایرنا، عیسی منصوری در جمع مسئولان شهرستان بردسیر تاکید کرد: در طرح های کارآفرینی جهت گیری منابع باید مشخص و اولویت با میزان کارآفرینی طرح ها باشد و این منابع صرف فیزیک و ساختمان نشود.

وی گفت: 200 هزار طرح در این راستا ارائه شده که 90 هزار طرح قابل بررسی و 60 هزار طرح فقط مربوط به پرورش دام سنتی بوده است.

وی تاکید کرد: کارآفرینی که با سرمایه خود آغاز به کار کرده و برای توسعه آن نیازمند اعتبار است در اولویت دریافت تسهیلات قرار می گیرد.

منصوری کندی فرآیند بررسی طرح ها را در گذشته مانعی جدی در راستای اجرای این طرح دانست و افزود: هم اکنون این روند بهبود یافته و معطل ماندن طرح حداکثر 12 روز در دستگاه اجرایی و چهار روز در کمیته فنی و در مجموع یک ماه فرصت بررسی برای بانک های عامل تعیین شده است.

وی همچنین از بانک ها خواست به منظور ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزا با مردم همکاری کنند و حتی پیگیر تقاضای ارائه شده و رها شده مردم نیز باشند.

منصوری از افزایش تفویض اختیار در مقاطع شهرستانی خبر داد و گفت: سامانه ای برای بررسی این طرح ها با عضویت فرمانداران و مدیران اعضای کارگروه و اشتغال تشکیل شده و از طریق این سامانه می توان دریافت هر طرح در چه مرحله ای قرار گرفته است.

وی اتصال به بازار را برای موفقیت کارآفرین مهم دانست و گفت: بدون یافتن بازار فروش، تولید و کارآفرینی معنا پیدا نمی کند.