آرشیو سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۷
ورزش
۱۶
یادداشت

دو نکته روز

حسین خلیلی

1 بعضی از تیم های لیگ برتری در میان غوغای جام جهانی به روزهای بعد از جام جهانی فکر می کنند، بازیکن می گیرند و اردوهای خود را برنامه ریزی می کنند. با توجه به برگزاری جام ملت های آسیا در میانه مسابقات لیگ برتر این فصل، به نظرمی رسد لیگی پرحاشیه و داغ داشته باشیم. لیگی که بعضی تیم ها مانند سپاهان با خرج های سرسام آور دولتی، از هم اکنون دورخیز خود را برای فرار به صدر آغاز کرده اند. البته اوضاع برای بعضی تیمها هم نگران کننده شده است.

با توجه به اخبار فراوان حاشیه ای، هواداران استقلال نگران وینفرد شفر سرمربی خود هستند که مشخص نیست به همکاری با این تیم ادامه می دهد یا خیر. شفر در فصل قبل امتحان خود را به خوبی پس داد و دل هواداران را به دست آورد. لیگ فصل پیش رو، البته وجوه دیگری هم دارد. لیگی که برای بعضی تیم ها دورنمای روشنی ندارد. هواداران تراکتور هنوز نگران تیم خود هستند، هواداران پرتعداد نفت مسجد سلیمان به دلیل تغییرات متعدد در تیم، نگران به نظر می رسند و هواداران پرشمار سپیدرود هم با چشم هایی پر از انتظار و التهاب به اداره کل ورزش و جوانان استان چشم دوخته اند و نگران سرنوشت تیم خود هستند.

2 برخی از هواداران عاشق و متعصب فوتبال ایران یکشنبه شب به هتل محل اقامت تیم ملی پرتغال در سارانسک رفتند و با ایجاد سروصدا کاری کردند تا آرامش از اعضای تیم ملی پرتغال و بخصوص رونالدو گرفته شود. این کار با اعتراض رونالدو و برخورد جدی پلیس روسیه مواجه شد.عشق به کشور بسیار پسندیده و مثبت است حتی اگر رگه های این عشق کمی غلیظ شود. اما اگر این عشق به فرم دیگری تبدیل شود، رنگ سفید خود را از دست می دهد. عشق ما به میهن باید برای ما نمره مثبت و احترام بخرد؛ اما چنین کارهایی برای ما احترام نمی خرد. اگر یکشنبه شب نگاه غیرمحترمانه ای به ما شد، نتیجه برخوردهای خود ما بود. کاش آن عزیزانی که از سر عشق به تیم ملی کشورشان به هتل محل اقامت پرتغال رفتند و رونالدو را به ستوه آوردند، به این فکر می کردند که دنیا به این حرکت و اصولا چنین رفتارهایی، چگونه نگاه می کند.