آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۸۲
سیاست
۲

روزنه

رونمایی از کتاب خاطرات استاد طباطبایی

جماران: مراسم رونمایی از مجموعه دو جلدی خاطرات حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی(ره) با عنوان «اخلاق و مبارزه» با حضور یادگار امام و جمعی از استادان و صاحب نظران در حسینیه جماران برگزار شد. علی داستانی، سرپرست معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، درباره این کتاب گفت: حاصل قریب به 70 ساعت مصاحبه که به صورت تصویری ثبت و ضبط شده و ساعت ها کار تدوین به دست متخصصان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، این کتاب است. استاد با بیانی ساده خاطرات خود را بیان کردند که با رعایت امانت و استانداردها به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه:زنی که شوهرش را به زندان بفرستد دیگر از آن مرد برای آن زن، شوهر در نمی آید

تسنیم: حجت الاسلام صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، در سومین همایش تجلیل از استادان و فعالان حقوق، در خلال انتقادات خود از فراوانی مجازات حبس در قوانین کشورمان، به لایحه مقابله با خشونت علیه زنان اشاره ای کرد و در این باره گفت: «این لایحه از دولت به قوه قضائیه آمده و متاسفانه در ده ها مورد در آن مجازات حبس دیده شده است. او با اشاره به اینکه ظاهر این لایحه برای حمایت از حقوق زنان است، گفت: «اما متاسفانه در باطن بزرگ ترین ضربه را به زن و خانواده می زند». حجت الاسلام صادقی در این باره افزود: «زنی که شوهرش را به زندان بفرستد، دیگر از آن مرد برای آن زن، شوهر درنمی آید و زن باید صابون طلاق را به جانش بزند».

روحانی مرد بحران نیست

انتخاب: یاسر هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه «امروز کشور به یک مدیر بحران نیاز دارد»، گفت: جای مرد بحران ها واقعا خالی است. یاسر هاشمی با بیان این مطلب که «از بعد از تصمیم ترامپ یک مدیریت بحران که توان پیش بینی دقیقی از آینده داشته باشد، لازم است»، گفت: آقای روحانی با تمام زحمات و خدماتی که برای کشور داشته، مرد بحران نیست. او تاکید کرد: فعلا باید از مردم خواست در بحران به نظام کمک کنند.