آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۲
ورزشی
۹

توپ طلای اروپا با کنار رفتن مسی و رونالدو به چه کسی می رسد؟!

با خداحافظی دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی از جام جهانی 2018 روسیه بازیکنانی هم چون آنتوان گریزمان، کیلیان ام باپه و نیمار فرصت کسب توپ طلا را دارند.

رقابت برای کسب توپ طلا با اتفاقاتی که شنبه شب رخ داد شرایط متفاوتی پیدا کرد. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، دو کاندیدای اصلی این جایزه دیشب با جام جهانی خداحافظی کردند. مسی به همراه تیم ملی فوتبال آرژانتین سه بر چهار مغلوب فرانسه شد و رونالدو با پرتغال دو بر یک مغلوب اروگوئه شد. دو ستاره کنونی جهان از سال 2007 اجازه ندادند بازیکنی برنده توپ طلا شود.

در نبود ستارهای پرتغال و آرژانتین، کیلیان ام باپه، آنتوان گریزمان و نیمار می توانند امیدوار باشند این جایزه را به دست آورند.

ام باپه ستاره جوان تیم فرانسه است. مهاجم فرانسوی یک پنالتی برای تیمش گرفت و دو گل برابر آرژانتین به ثمر رساند. با این حال او تنها در تیم ملی درخشش نداشته است. او یکی از ستارگان آینده دار فوتبال اروپا محسوب می شود.

گریزمان دیگر بازیکنی است که شانس کسب توپ طلا را دارد. مهاجم فرانسوی بهترین آمار خود را در تیم ملی به ثبت رسانده است. گریزمان تاکنون در جام جهانی دو بار گلزنی کرده است که هر دو از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان شد. او بازیکن اصلی خروس ها محسوب می شود اما نقشش در تیم ملی مانند اتلتیکومادرید نیست. ستاره فرانسوی در فصلی که گذشت به همراه اتلتیکومادرید بهترین دوران ورزشی اش را گذراند و توانست به همراه این تیم فاتح لیگ اروپا شود.

نیمار هم رهبر تیم فوتبال برزیل است. مهاجم پاری سن ژرمن ستاره سلسائو محسوب می شود. او در جام جهانی یک گل برابر کاستاریکا به ثمر رساند اما او به عنوان ستاره تیمش محسوب می شود و زمانی که صاحب توپ می شود، همه نگاه ها را به خود جلب می کند.