آرشیو سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۳
صفحه اول
۱

دور دنیا

دیدار ظریف با وزیر خارجه عمان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفری کوتاه به مسقط با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا، روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای به عنوان محور گفت وگوها در این دیدار عنوان شده است. ظریف پس از بازگشت از این سفر کوتاه، همراه با رئیس جمهور، تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد.

آغاز نبرد بزرگ حشد شعبی علیه داعش در کرکوک

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق از آغاز نبرد بزرگ علیه داعش در کرکوک خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی الحسینی سخنگوی حشد شعبی عراق گفت که نبرد نظامی آینده در کرکوک بزرگ خواهد بود. وی افزود که نبرد در کرکوک مانند نبردهای کلاسیک نیست و از لحاظ نقشه و عملیات نظامی کلا با عملیات های قبل فرق دارد. الحسینی تاکید کرد عملیات نظامی در کرکوک با هدف تعقیب تروریست ها انجام نمی شود، بلکه هدف از این عملیات به هلاکت رساندن تروریست ها و نابودی آنهاست. گرچه حیدر العبادی نخست وزیر عراق نوزدهم آذرماه گذشته از آزادسازی کامل این کشور از لوث داعش خبر داد اما نیروهای داوطلب مردمی این کشور به عملیات نظامی خود برای تعقیب بقایای داعش در مناطق آزاد شده به منظور پایان دادن به وجود هسته های خفته این گروه تروریستی ادامه می دهند

اتحادیه اروپا به آمریکا هشدار داد

اتحادیه اروپا هشدار داده است تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آسیب زدن به واردات خودرو با وضع تعرفه در خصوص واردات، این خطر را در پی دارد که موجب اقدامات تلافی جویانه در جهان ضد کالاهای آمریکایی به ارزش 300 میلیارد دلار شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: این نخستین هشدار کتبی کمیسیون اروپا به وزارت تجارت آمریکا به شمار می رود که فایننشال تایمز مشاهده کرده است. در این هشدار کتبی به طور جامع در واکنش به تهدید ترامپ مبنی بر وضع تعرفه برای خودروهای وارداتی توضیح داده شده است. پایتخت های اروپایی معتقدند رئیس جمهور آمریکا که فردی قابل پیش بینی نیست بزودی در این زمینه اقدام خواهد کرد.