آرشیو شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۱
سیاست
۲

فرستاده ویژه مقام معظم رهبری:ایران هیچ تمایلی به مذاکره با دولت آمریکا ندارد

علی اکبر ولایتی که به منظور ابلاغ پیام مقامات عالی رتبه کشورمان به مسکو سفر کرده است، روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور را تسلیم کرد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی فرستاده ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با پوتین گفت:در این دیدار در مورد مسائل نفتی، همکاری های هسته ای صلح آمیز، ارتباطات، راه آهن، خطوط ارتباطی شمال- جنوب یعنی کریدور پترزبورگ -چابهار بحث و گفت وگو انجام شد. در حوزه نفت نیز یکی از شرکت های مهم نفتی روسیه با وزارت نفت ایران قراردادی را به مبلغ چهار میلیارد دلار منعقد کرده که بزودی عملیاتی می شود. همچنین با دو شرکت نفتی مهم روسیه یعنی روس نفت و گازپروم نفت صحبت هایی آغاز شده و قراردادهایی تا ده میلیارد دلار می توانند انجام دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در مورد همکاری های منطقه ای نیز بر خلاف بعضی شایعاتی که دشمنان مشترک ایران و روسیه دامن می زنند آقای پوتین تاکید کرد که روسیه و ایران به همکاری های خود در سوریه و منطقه برای حمایت از حکومت های قانونی این کشورها و همچنین عراق ادامه می دهند. مشاور رهبری در امور بین الملل ادامه داد: در مورد مسائل بین المللی هم آقای پوتین تاکید کرد تحریم هایی را که آمریکا و دیگران علیه ایران به دنبال آن هستند قبول نداریم. وی اظهارکرد: بزودی اجلاس آستانه که سران پنج کشور حوزه دریای خزر در آن هستند داریم. پوتین اعلام آمادگی کرد که بزودی در تهران اجلاس سران روسیه، ترکیه و ایران در رابطه با قضیه سوریه را داشته باشیم