آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۲
سیاسی
۲

توصیه های سید حسن خمینی به سفرا و دیپلمات های کشور

وزیر خارجه، معاونان وی، سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در جهان، روز گذشته پس از تجدید میثاق با آرمان های امام راحل با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند. به گزارش جماران، یادگار امام در این دیدار، تاکید کرد: ما بدون تردید از گردنه ها عبور می کنیم؛ یکی از دلایل این سخن، «بی ثبات بودن جهان» است. دلیل دوم، «توانمند بودن» جامعه ما است. این جامعه قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست. ممکن است دچار شوک هایی شویم، اما جامعه به وضعیت عادی برمی گردد و خود را بازیابی می کند. امروز هم خرد موجود در کشور، هم ناخدای اندیشمند، هم تجربه و هم آگاهی جامعه باعث می شود از این مرحله عبور کنیم؛ باید بدانیم هر چه داریم از مردم است پس باید امانت آنان را ادا کرد.

وی خطاب به دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گسل های موجود در جهان امروز و نقاط ضعف و قوت کشورها را باید بیش از هر زمان دیگری بشناسیم، یادآور شد: شناخت گسل های موجود در هر کشور، مایه قدرتی است که اگر آن را داشته باشیم، می توانیم قوی باشیم.

سید حسن خمینی گفت: فتح افکار عمومی دنیا کار بسیار بزرگ است. اگر نگاه هیتلری در فضای دنیا بود، شلیک بمب اتم خیلی راحت بود، اما تغییراتی که در دنیا ایجاد شده همه گروه های مختلف را آرام کرده است. در درون هر سیاستمداری یک هیتلر بالفعل وجود دارد؛ ترس آنها از افکار عمومی است که دست به بمب اتم نمی زنند، بلکه یک ریسمان دنیا را به صلح طلبی دعوت می کند.

یادگار امام با اشاره به عبور ایران از بند هفت منشور سازمان ملل گفت: ما دیپلمات های بزرگی در تاریخ ایران داشته ایم اما عبور از بند هفت منشور سازمان ملل آقای ظریف را در اندازه یکی از بزرگ ترین دیپلمات های تاریخ ایران قرار خواهد داد.