آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۹
حوادث
۱۹

زمین لرزه در کرمانشاه بیش از 146 مصدوم برجای گذاشت

جنوب و غرب روی خط زلزله

جنوب و غرب کشور دیروز روی خط زلزله قرار گرفت. صبح یکشنبه اولین زمین لرزه استان های هرمزگان و فارس را لرزاند. در حالی که این زمین لرزه خسارت زیادی برجای نگذاشته بود ساعت 14 و 37 دقیقه، تازه آباد کرمانشاه لرزید و این زمین لرزه 5/9 ریشتری بیش از 146 مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش جام جم، ساعت 9 و 34 دقیقه، زمین لرزه ای به بزرگی 5/7 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین، شهر رویدر در استان هرمزگان را لرزاند. پس از این زمین لرزه، تیم های ارزیاب سازمان اورژانس کشور به منطقه زلزله زده اعزام شدند. بالگردهای اورژانس کشور نیز برای ارزیابی بر فراز آسمان هرمزگان به پرواز درآمده و گشتزنی هوایی با حضور بالگردهای ارزیاب ادامه پیدا کرد. در بررسی ها مشخص شد، بر اثر این زمین لرزه، به چند خانه روستایی خسارت هایی وارد شده اما مصدوم یا تلفاتی گزارش نشد. به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، این زمین لرزه در منطقه ای خالی از سکنه به وقوع پیوست.

پنج ساعت بعد زمین لرزه ای قوی تر، غرب کشور را لرزاند. کانون زمین لرزه تازه آباد کرمانشاه بود اما در استان های آذربایجان غربی، همدان، لرستان، ایلام و کردستان احساس شد.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در این باره گفت: ساعت 14 و 37 دقیقه زمین لرزه ای به بزرگی 9/5 ریشتر تازه آباد کرمانشاه را لرزاند. بلافاصله تیم های ارزیاب و نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند. به تعدادی از روستاها آسیب وارد شده و تعدادی از اهالی مصدوم شدند.

سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر هم در این باره به جام جم گفت: پس از وقوع زمین لرزه تازه آباد، 19 تیم از امدادگران هلال احمر وارد عمل شده و در گام نخست تیم های ارزیاب راهی محل شدند. در ادامه هم امدادگران با حضور در شهرهایی که زمین لرزه احساس شده بود، مصدومان را شناسایی کرده و تعدادی از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.