آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۸
ورزشی
۹

غیبت عجیب اسپانسرهای معرفی شده از سوی کمیته ملی المپیک

جیب کشتی در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا خالی است!

متولیان فدراسیون کشتی در آستانه حضور در بازی ‎های آسیایی همچنان با این سوال مواجهند که چرا خبری از کمک های مالی اسپانسرهای معرفی شده از سوی کمیته ملی المپیک نیست!

در حالی که تنها کمتر از سه هفته تا آغاز رقابت های کشتی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا باقی مانده، هنوز خبری از کمک اسپانسرهای مالی معرفی شده از سوی کمیته ملی المپیک نیست و فدراسیون کشتی فعلا با جیب خالی در حال گذران روزهای حساس کنونی و روند آماده سازی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی است.

در همین راستا «ابراهیم جوادی» عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد به عنوان یکی از پیشکسوتان و مسئولان کشتی ایران با تایید این مطلب به خبرگزاری مهر گفت: چند ماه قبل هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با شعار اجرای عدالت در پرداخت بودجه به فدراسیون ها، سقف 2 میلیارد تومانی را برای فدراسیون ها در نظر گرفت. متاسفانه به همین دلیل بودجه فدراسیون کشتی نیز به عنوان پرافتخارترین ورزش کشور در بازی های المپیک و آسیایی، 50 درصد کاهش یافت و به نوعی شوک بی موقعی را به بدنه کشتی وارد کرد.

وی افزود: پس از این اتفاقات، موج انتقادات اهالی و مسئولان کشتی از کاهش عجیب و غیرکارشناسی بودجه باعث شد، صالحی امیری رئیس کمیته المپیک نیز از رایزنی با اسپانسرها برای کمک به کشتی خبر داد با این وعده، همه را به روبراه شدن نسبی اوضاع و برطرف شدن کسری بودجه امیدوار کرد.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان ادامه داد: متاسفانه تا به امروز که تنها 3 هفته تا شروع پیکارهای کشتی بازی های آسیایی باقی مانده، نه تنها از این کمک ها خبری نشده، بلکه فدراسیون کشتی به رغم شرایط فعلی اقتصادی کشور با برگزاری اردوها و حضور در تورنمنت های تدارکاتی متحمل هزینه های بسیار سنگین هم شده است.