آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۲
ورزشی
۹

حسن یزدانی یا سهراب مرادی؛ چه کسی پرچمدار کاروان ایران می شود؟!

پس از مصدومیت کیمیا علیزاده انتظار می رود پرچمدار بعدی کاروان ایران در بازی های آسیایی براساس شایسته سالاری و بدون نگاه جنسیتی و تبلیغاتی انتخاب شود.

کیمیا علیزاده به دلیل پارگی رباط صلیبی بازی های آسیایی را از دست داد. با توجه به اینکه پزشک معالجه اش عنوان کرده او باید با عصا راه برود، بنابراین پرچم داری اش در بازی های جاکارتا تقریبا منتفی به نظر می رسد. با این شرایط، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید یک نفر دیگر را به عنوان پرچمدار معرفی کنند. با وجود اینکه انتخاب پرچمدار برعهده کمیته ملی المپیک است، اما این دو نهاد در راستای نشان دادن داشتن تعامل، با همدیگر در مورد پرچمدار تصمیم گیری می کنند. اکنون انتظاری که از این دو نهاد وجود دارد این است که بدون در نظر گرفتن نگاه جنسیتی و تبلیغاتی، شایسته ترین فرد را به عنوان پرچمدار انتخاب کنند.

ایران کاروانی را به بازی ها اعزام می کند که چهره های شاخص کم ندارد. در کاروان ایران ورزشکارانی داریم که قهرمان المپیک ریو و همچنین قهرمان حال حاضر جهان هستند مانند حسن یزدانی و سهراب مرادی که هر کدام از آنها به عنوان قهرمان المپیک و قهرمان 2017 جهان شایستگی این را دارند که پرچمدار کاروان ایران باشند.

در حال حاضر همه منتظر تصمیم امروز کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هستند که چه کسی را به عنوان پرچمدار معرفی می کنند اما امید است در این انتخاب، عناوین در نظر گرفته شوند نه صرفا جنبه تبلیغات.